به گزارش کلهرنیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی روز پنجشنبه ۱۸ آبان در نشست شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی که با حضور معاونین عمرانی، سیاسی و امنیتی و سرپرست معاونت اقتصادی استانداری و مدیران استانی و شهرستانی دستگاه‌های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: این سفرها باعث می شود تا از نزدیک مشکلات موجود در هر شهرستان را ببینیم و برای رفع آنها تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: برای نمونه در جریان زلزله سال ۱۳۹۶ ساختمان آموزش و پرورش شهرستان  ثلاث باباجانی دچار خسارات زیادی شد، اما هنوز بازسازی نشده، لذا امروز بازدیدی از آن داشتیم و مشخص شد که باید پیگیری و رسیدگی سریعتری نسبت به آن انجام شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: طبق رویکرد نظام اسلامی و دولت خدمتگزار مردمی، هیچ تفاوتی بین برادران و خواهرانی که در نقطه صفر مرزی زندگی می کنند با هموطنانی که در شهرهای برخوردار هستند وجود ندارد و همگی زیر یک پرچم پرافتخار با عزت و کرامت زندگی می کنند و باید از خدمات لازم بهره مند شوند.

صحرایی اضافه کرد: سفر به شهرستان ها مایه ایجاد امید در مردم خواهد شد و ما نیز باید با جدیت و اهتمام کامل مصوبات خوبی برای آنها داشته باشیم و اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مصوباتی که در این سفرها مورد تصویب قرار می گیرد، باید توسط دستگاه های اجرایی به مرحله اجرا درآید و ما نیز بر اجرای آنها نظارت خواهیم داشت.

 تصویب احداث سه زمین چمن مصنوعی

استاندار کرمانشاه در ادامه از تصویب احداث سه زمین چمن مصنوعی برای این شهرستان خبرداد و گفت: این زمین‌ها هدیه‌ای از سوی استانداری کرمانشاه خواهد بود که با اعتبار سه میلیارد تومانی در ازگله، میرآباد و شیخ صله احداث خواهند شد.

تکمیل بیمارستان ثلاث تا خرداد ۱۴۰۳

یکی از پروژه های مهمی که در سفر امروز استاندار به شهرستان ثلاث باباجانی مطرح شد موضوع بیمارستان درحال ساخت ۳۲ تخت خوابی این شهرستان بود که در زلزله سال ۹۶ به سختی آسیب دید و پس از آن  سال‌ها راکد بود. با تلاش های صورت گرفته این پروژه به تازگی دوباره فعال شده‌ است. در این نشست مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ این بیمارستان را تکمیل و آماده بهره برداری کند. همچنین مصوب شد یک دستگاه دیالیز تا آذر ماه و یک دستگاه آمبولانس جدید تا پایان سال توسط علوم پزشکی به این شهرستان اهداء شود.

تلاش برای بازسازی ساختمان های اداری زلزله زده

موضوع بازسازی ساختمان های اداری آسیب دیده آسیب دیده از زلزله در شهرستان ثلاث باباجانی از دیگر موضوعات مهمی بود که در نشست شورای اداری به آن پرداخته شد.

استاندال کرمانشاه پیرامون این موضوع گفت: در بازدیدی که از ساختمان اداری آموزش و پرورش داشتیم انگار این مجموعه از فردای روز زلزله به حال خود رها شده است و مجموعه کتابخانه های این شهرستان هم چنین وضعیتی دارد.

وی افزود: با توجه به ضرورت بسیاری جدی در زمینه بازسازی این مجموعه های اداری، باید از لحاظ مقاوم سازی باید توسط شورای فنی استان بررسی شود‌ و سپس پیرامون بازسازی آن تصمیم گیری و برای تامین اعتبار آن اقدام کنیم.‌

تامین ِآب شرب شهر میرآباد موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد و با تصویب شورای اداری استان مقرر شد آب این شهر تا پایان سال توسط آبفا انجام شود. همچنین آبفا نسبت به تکمیل تصفیه خانه شهر تازه آباد تا دهه فجر اقدام کند و آب مجتمع گاوداری میرآباد نیز از این محل تامین شود.

تکمیل تونل سیاه طاهر تا خرداد ۱۴۰۳

استاندار کرمانشاه گفت: تکمیل تونل سیاه طاهر اولویت اول شهرستان است که باید باید تا خرداد سال آینده به اتمام برسد و در کنار آن ایجاد ترانشه های تونل سیاه طاهر تا پایان سال انجام شود و اولویت دیگر در این حوزه احداث واریانت دره شهدا است.

همچنین در شهرستان سیاه طاهر تاکنون ۲ هکتار به طرح جهش مسکن اختصاص یافته که ۱۰۴ خانوار در قالب این مجموعه صاحب خانه می شوند و طبق مصوبه شورای اداری زمین مورد نیاز برای دیگر متقاضیان با استفاده از ظرفیت روستاهای مجاور تا پایان آذر تامین می شود.

خط انتقال سد آزادی به دشت حر رفع نقص می شود

موضوع اصلاح و رفع ۲۲ کیلومتر از خط انتقال سد آزادی به دشت حر از جمله مباحث بسیار مهم مطرح شده در این نشست بود‌. در این نشست مصوب شد با توجه به سفر وزیر نیرو به استان اولویت‌های حوزه آب استان از جمله رفع نقص خط انتقال سد آزادی به دشت و تامین اعتبار این طرح پیگیری شود.

همچنین به دستور استاندار مقرر شد شورای فنی استان مشکلات‌ پیش آمده در خط انتقال را بررسی کند و همزمان موضوع تخصیص آب شرب از سد آزادی پیگیری شود‌.

تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی فاز ۲ ثلاث

در ادامه این نشست، شرکت شهرک‌ها موظف شد نسبت به تکمیل زیرساخت فاز ۲ شهرک صنعتی تازه آباد اقدام کند. این پروژه ۴ ميليارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۴۰ درصد اعتبارات از سوی شهرستان و ۶۰ درصد از سوی شرکت شهرک ها تامین می‌شود. همچینن شرکت شرکت ها نسبت به آزادسازی ظرفیت های واگذار شده راکد در شهرک صنعتی تازه آباد اقدام کند.

همچنین در حوزه صنعت مقرر شد نسبت به تامین سرمایه در گردش شرکت های مستقر در شهرک صنعتی و رفع مشکل تسهیلات شرکت تولیدی فرش این شهرستان اقدام شود.

گازرسانی به ازگله تا پایان سال

در ادامه این نشست اداره شرکت گاز مکلف شد طبق وعده قبلی به مردم منطقه، گازرسانی به شهر ازگله و ۳ روستای مجاور را تا پایان سال انجام دهد تا به این ترتیب آخرین شهر استان هم صاحب گاز شود.

راه اندازی سالن ورزشی تختی  و استخر سرپوشیده 

در حوزه ورزشی نیز مقرر شد سالن ورزشی جهان پهلوان تختی ثلاث باباجانی تا پایان سال توسط ورزش و جوانان تکمیل شود.

همچنین دو میلیارد اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی سالن های ورزشی حجاب و غدیر تامین شود.

علاوه بر این استخر سرپوشیده فجر تا دهه فجر راه اندازی شود.

احیای چشمه ریزه به عنوان یک ظرفیت گردشگری

در حوزه میراث فرهنگی موضوع تعیین تکلیف مدیریت چشمه ریزه به عنوان یک ظرفیت گردشگری منطقه مطرح شد و در این نشست مقرر شد میراث فرهنگی برای خلع ید از بهره بردار فعلی این مجموعه به دلیل ناتوانی در اداره مناسب این مجموعه اقدام کند و با نظر کارشناسی چشمه ریزه به یک سرمایه گذار دارای اهلیت واگذار شود تا زمینه ارایه خدمات مناسب به گردشگران فراهم شود‌.

در حوزه کشاورزی موضوع آبرسانی به ۴۰ هکتار باغات غلغله مطرح شد مصوب شد تا زمان آبرسانی از سد آزادی آب مورد نیاز توسط تانکر سیار توسط جهاد کشاورزی تامین شود تا آسیبی به باغ مردم نرسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :