به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یاد خدا به منزله نفس انسان است و در این میان  باید با یاد خدا و آخرت، دل را زنده نگهداشت در غیر این صورت شیطان بر انسان مسلط می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر ضرورت مراقبت دائمی به‌منظور پیروزی در برابر وسوسه‌های شیطانی، تأکید کرد.

حجت‌الاسلام غفوری همچنین به سالروز شهادت شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم پدر صنعت موشکی ایران اشاره کرد.

وی ۲۴ آبان را به‌عنوان سالروز رحلت آیت‌الله علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و کتاب‌های متعدد در عرصه شناخت سیره و سنت پیامبر (ص) و شناخت تفکر شیعه گرامیداشت و گفت: هر جوانی باید کتاب شیعه در اسلام این فیلسوف بزرگ را بخواند و پایه‌های اعتقادی خود را محکم کند.

به گفته حجت‌الاسلام غفوری هنوز کتاب‌های بدایع‌الحکمه و نهایت‌الحکمه آیت‌الله طباطبایی به‌عنوان کتب درسی حوزه علمیه تدریس می‌شود.

وی با اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی، افزود: سرانه مطالعه در کشور جای نگرانی دارد در واقع سال‌ها است که زنگ خطر کتاب‌خوانی به صدا درآمده و فضای مجازی کتاب را گوشه‌نشین و محجور کرده درحالی‌که مطالعه کتاب سبب کسب معارف بلندی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز مطالعه کتاب‌های تفسیری بیش از هر چیز دیگری مورد نیاز ماست.

حجت‌الاسلام غفوری با برشمردن پیامدهای مطالعه کتاب، گفت: ۲۲ آبان سالروز نخستین تحریم آمریکا در سال ۱۳۵۸ علیه ملت ایران است؛ روزی که اموال کشور بلوکه شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا دیرینه است و همچنان ادامه دارد، افزود: اکنون همه تحریم‌ها با اراده ملت و مجاهدت شهدا به فرصت تبدیل شده است.

به گفته حجت‌الاسلام غفوری، جنایات رژیم صهیونیستی تنها یک روی سکه است چه اینکه طی ۷۵سال اخیر همواره ملت مظلوم فلسطین مورد ظلم واقع شده و البته خاطرات این جنایات  در اذهان ملت فلسطین زنده است.

خطیب جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه جنایات رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ ادامه دارد، گفت: اکنون شاهد شکست رژیم صهیونیستی از فلسطین هستیم که از آن تحت عنوان واقعه‌ای افتخارآمیز در تاریخ ملت فلسطین یاد می‌شود.

حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: بمباران‌های  گسترده رژیم صهیونیستی نشانه ضعف آن‌ها است زیرا دشمن از رویارویی نظامی با رزمندگان فلسطینی عاجز است در واقع هیچ کار دیگری از دست این رژیم برنمی‌آید بلکه شاهد بی‌آبرویی و بی‌اعتباری آن‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: رژیم پلید صهیونیستی با جنایات وحشی‌گرایانه خود سبب بیداری جامعه بشریت شده و اکنون ماهیت آن برای همه برملا شده است.

حجت‌الاسلام غفوری اذعان کرد: امپراتوری رسانه‌ای غرب با تمام توان از رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کند اگرچه به زودی شاهد نابودی این رژیم توسط مبارزان فلسطینی خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :