به گزارش کلهرنیوز، محسن منصوری امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کرمانشاه، اظهار داشت: این سفر در راستای بازدید از مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه انجام شده که البته پروژه‌های عمرانی بسیاری اکنون در این استان فعال است.

وی افزود: از مجموع مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به کرمانشاه هفت هزار میلیارد تومان منابع وارد این استان شد که در نتیجه کارگاه پروژه‌های عقب‌مانده فعال شدند.

منصوری با بیان اینکه تخصیص اعتبارات در سفر اخیر رئیس جمهور به کرمانشاه اثرات خوبی داشته، گفت: کریدور شرقی‌ و غربی پروژه راه‌آهن کرمانشاه در دو فاز طی سال‌های قبل افتتاح شد اما همچنان نواقص فنی دارد و به یک هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

وی افزود: در حال حاضر سرعت قطار در برخی از گلوگاه‌های کرمانشاه کند است و برخی از ایستگاه‌ها به تکمیل نیاز دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه تا خسروی در اولویت قرار دارد و از نظر حمل بار، مباحث اقتصادی و گردشگری حائز اهمیت است.

منصوری با اشاره به میزبانی کرمانشاه در پذیرایی از زوار عتبات عالیات، گفت: این موضوع بر ضرورت تکمیل کریدور کرمانشاه به خسروی می‌افزاید که البته به تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در فاز نخست باید پروژه راه‌آهن به اسلام‌آبادغرب تکمیل شود، افزود: تأمین منابع پروژه‌های دارای مصوبات سفر رئیس جمهور از محل تخصیص اعتبارات سفر، مجوزات‌ خاص و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های توانمندی با توجه به صرفه اقتصادی پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی پای کار هستند.

منصوری درباره پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه نیز گفت: این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به تدابیر سازمان برنامه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین اعتبار آن از چند محل باید پیگیری شود.

وی افزود: بخشی از اعتبار مورد نیاز پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی باید در دور دوم سفر رئیس جمهور به کرمانشاه پیگیری شود همچنین باید از طریق مولد سازی مجموعه وزارت بهداشت از محل فروش بخشی از دارایی‌ها افزون بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام شود.

منصوری با بیان اینکه کارگاه مذکور فعال اما سرعت انجام کار پایین است، گفت: استان کرمانشاه از نظر شاخص‌های بهداشتی در جایگاه متوسط کشوری قرار دارد با این حال باید توجه بیشتری به مردم این استان اعمال شود.

وی افزود: تکمیل پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه به سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از محل منابع عمومی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دنبال شود./شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :