به گزارش کلهرنیوز، صبح امروز از سردیس ۶ شهید والامقام در میدان آزادگان رونمایی شد.

این مراسم با حضور مسئولان استانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، خانواده شهید مهدی نوروزی، شهید ستار‌‌ عباسی و شهید حمد‌اله د‌کامی‌زاده برگزار شد.

۶ شهید والا مقامی که از سردیس آن‌ها رونمایی شد عبارتند از شهید مهدی نوروزی، شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی‌ المهندس، شهید حمداله د‌کامی‌زاده، شهید ستار عباسی و شهید احمد متوسلیان که به همت سپاه پاسداران، شهرداری منطقه هشت و هنر دست هنرمندان‌ حوزه هنری انقلاب اسلامی طراحی شده است.

لزوم انتقال فرهنگ شهادت و شهادت طلبی را به جوانان 

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این مراسم با استناد بر آیات قرآن کریم، اظهار داشت: افرادی که در راه خدا شهید شدند زنده هستند و نزدپروردگارشان روزی می‌گیرند.

وی افزود: این موضوع یعنی شهدا به مقام لقاءالله رسیدند که نشانگر جایگاه بزرگ شهیدان است و ما باید از سیره آن‌ها الگو بگیریم و الگوسازی کنیم.

اقتدار نظام اسلامی مدیون خون شهدا است

بهروز خوشبخت، رئیس حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در این مراسم اظهار کرد: یاران حضرت زهرا (س) افرادی هستند که در برابر دشمن اسلام سینه سپر می‌کنند و این توسل به حضرت زهرا (س) است که دشمن را در تمامی جنگ ها شکست داده است.

وی افزود: تمامی شهدا از جمله شهید قاسم سلیمانی در تمام امور و مشکلات به حضرت زهرا(س) متوسل می شدند و رمز موفقیت در برابر داعش نیز توسل به حضرت زهرا (س) بوده و رونمایی از سردیس این شهدا تجدید عهدی با آرمان امام و انقلاب است. محمدمهدی معنوی شهردار منطقه هشت کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: هر یک از شهدا نماد ویژه ای دارند؛ شهید مهدی نوروزی اولین شهید مدافع حرم استان است.

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی‌ المهندس فرماندهان جبهه مقاومت، شهید ستار عباسی از شهدای جوان مدافع حرم، شهید دکامی زاده و شهید متوسلیان نیز از آزادگان راه مقاومت هستند.

/تسنیم

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :