به گزارش کلهرنیوز:

رضا داوودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت روستاها در مسئله رفع تنش آبی، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۶۰ روستا در استان کرمانشاه با تنش آبی مواجهه هستند که پروژه‌های آبرسانی به روستاها در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای بهبود و آبرسانی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده که در گام و قرارداد نخست از ۸۶۰ روستای مواجه با بحران آب تعداد ۳۴۹ روستا تا سه ماه دیگر با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومانی آبرسانی شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کرمانشاه جز استان‌های پیشرو در امر آبرسانی به روستاها است، تصریح کرد: تاکنون در پروژه‌های آبرسانی ۶۰ درصد پیشرفت صورت گرفته و از ۳۴۹ روستای برنامه‌ریزی شده برای آبرسانی تاکنون حدود ۱۴۹ مورد آبرسانی شده و ۲۰۰ مورد باقی مانده نیز ظرف سه ماه باقی مانده از سال انجام می‌گیرد.

داوودی به عملکرد خوب پروژه‌های آبرسانی اشاره و خاطر نشان کرد: قرارداد دوم پروژه‌های آبرسانی نیز هم اکنون به امضا رسیده و در این مرحله نیز ۵۱۱ روستا تا سه سال آینده با یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد گرفت و تا ۱۴۰۵ تنش آبی در روستاها رفع می‌شود.

وی بیان کرد: آبرسانی به هشت روستا در شهرهای غربی استان کرمانشاه توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف و شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، سنقر و اسلام آبادغرب نیز توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در سه سال آینده انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به سهم ۳۰ درصدی تأمین اعتبارات پروژه‌های آبرسانی از اعتبارات استان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد باقی مانده این اعتبارات نیز از سوی دولت و با اعتبارات ملی انجام خواهد گرفت‌.

داوودی ادامه داد: در حوزه آبرسانی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تا سه سال آینده هزینه صرف پروژه‌های آبرسانی خواهد شد که آبرسانی روستاها بر اساس هزینه کمتر، زمان کوتاه و پوشش بیشترین جمعیت اولویت بندی خواهند و در حال حاضر نیز پروژه‌های آبرسانی در ۱۴ شهرستان استان همزمان فعال است.

وی در پایان عنوان کرد: در پروژه‌های آبرسانی تعریف شده ۱۷۰ تا ۳۷۰ روستا که هر ساله آبرسانی سیار به آنها انجام می‌گرفته آبرسانی خواهند شد که از این تعداد روستا ۱۷۰ روستا به طور مطلق آب ندارند و مابقی نیز در نوسانات قطعی آب رو به رو هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :