به گزارش کلهرنیوز،  استاندار کرمانشاه در برج فناوری کرمانشاه از واحد‌های فناور بازدید کرد.
یکی از این واحد‌های فناور بیش از ۱۰ سال است که در زمینه تولید نرم‌افزار فعالیت می‌کند.
رتبه شورای عالی انفورماتیک و گرید دانش بنیان دارد مدیرعامل این مجموعه می‌گوی برای مسیر تجاری سازی بسیار تلاش کرده‌ایم این شرکت دانش بنیان هم از سال ۹۴ تاسیس شده در سال ۱۴۰۰ دانش بنیان شده‌اند تاکنون ۲۰ مقاله در ژورنال‌های ملی و بین المللی از آنان به چاپ رسیده است آن‌ها تنها تولید کننده مغزی‌های کامپوزیتی در کشور و دومین تولید کننده مغزی‌های کامپوزیتی در جهان هستند.

سالانه ۷۲ هزار تن هادی‌های هوایی آلومینیومی تولید می‌کند این واحد‌ها تنها دو نمونه از ۳۲۵ واحد تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می‌گوید این ۳۲۵ واحد ۷۲۱ محصول را تولید کرده و توسعه دادند وی تصریح کرد ۲۲ محصول به صورت اختصاصی در کشور تولید می‌شود قرار است به زودی فضای تولیدی و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی در شهرک فناوری استان برای ۲۰۰ واحد فناوری ایجاد شود آزادی افزود این واحد‌های فناور و دانش بنیان سال گذشته ۱۷ میلیون دلار صادرات به کشور‌های همسایه داشتند بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان فروش سالانه آن‌ها بوده است بینی می‌شود امسال این واحد‌ها و شرکت‌ها افزایش ۲۰ درصدی داشته باشند.

ایجاد شرکت‌های زایشی از دل این واحد‌های فناور از دیگر برنامه‌های پارک علم و فناوری است آن هم در زمینه اقتصاد دیجیتال تجهیزات کشاورزی و صنایع شیمیایی هم اکنون ۸۸ شرکت دانش بنیان و ۵۰۰ واحد فناور در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

استاندار کرمانشاه در بازدید از برج فناوری و واحد‌های آن گفت مجموعه جهاد دانشگاهی از مجموعه‌های اثرگذار برای اداره عالمانه و مجاهدانه استان کرمانشاه است که بعد از انقلاب اسلامی تاسیس شده است.

صحرایی افزود توانمندی‌ها و دستاورد‌های جوانان این مجموعه بسیار ارزشمند و ستودنی است که می‌تواند در حل مسائل و مشکلات جامعه اثرگذار باشد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه هم گفت مجموعه جهاد دانشگاهی کرمانشاه ۷ ماموریت در سند چشم انداز دارد که در زمینه‌های آموزشی اشتغال فرهنگی و اقتصاد دانش بنیان است حدیدی افزود برای جهاد دانشگاهی یک اکوسیستم تعریف کرده‌ایم که به مانند یک شهر است اگر فرد ایده داشته باشد آموزش می‌بیند و سپس با فرهنگ روبرو می‌شود و در نهایت به میدان تجاری سازی و اشتغال خواهد رسید.

/صدا وسیما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :