به گزارش کلهرنیوز، به نقل از فارس، میثم کلهر؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمانشاه در گفتگویی در خصوص پروژه ۷۱۲ واحدی دولت‌آباد واقع در شهرک امام خمینی(ره) کرمانشاه که در سه فاز در حال اجرا هست، اظهار کرد: این پروژه توسط شرکت توسعه‌گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به‌عنوان تسهیلگر پروژه شروع شد.

وی افزود: ۳ فاز این پروژه بدین لحاظ است که دو فاز ۲۷۲ واحدی و یک ۱۶۸ واحدی هست که توسط دو پیمانکار کشوری در حال انجام هست.

تعهد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پنجاه‌هزار واحد مسکونی در کشور هست

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمانشاه نهضت مسکن ملی در استان‌ها سنبلی برای افرادی است که قصد خرید منزل با دسترسی آسان و قیمت‌ پایین دانست و تصریح کرد: تعهد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حسب منویات مقام معظم رهبری(مدظله) پنجاه‌هزار واحد مسکونی در حوزه طرح اقدام ملی مسکن هست.

وی ادامه داد: در استان‌هایی مانند یزد و زنجان که خود ستاد اجرایی اراضی‌ای برای اجرای این طرح داشت در خود اراضی این پروژه ملی مسکن بارگذاری شد و شروع به کارکرد. در استان‌هایی که اراضی قابل‌توجهی برای اجرای این طرح نداشتیم منتظر ارائه زمین از طریق راه و شهرسازی جهت احداث بنا شدیم.

 نقش ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان کرمانشاه از تسهیل گری و همکاری نماینده کارگزار فقط در حوزه ساخت به درگیر شدن در حوزه صدور پروانه تا ریزترین جزئیات ابتدایی طرح رسید

کلهر در خصوص پروژه مسکن ملی ۷۱۲ واحدی شهرک امام(ره) بیان کرد:‌ در پروژه ۷۱۲ واحدی شهرک امام(ره) ظاهراً زمین از آن وزارت دفاع بود که بعد از تغییر کاربری و تعیین سهام شهرداری و مسکن و شهرسازی در ابتدای کار میزان ۲۷۲ واحد تحویل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) شد و پروژه آغاز گردید.

وی نقش ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان در ابتدای طرح به‌عنوان تسهیلگر و همکار نماینده کارگزار در ساخت مطرح کرد و گفت: در این طرح هم قرار بر این بود که کلیه مجوزات، پروانه‌ها و پیگیری‌های اداری بر عهده راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به‌عنوان تسهیل گر و همکار نماینده کارگزار صرفاً در حوزه ساخت درگیر باشد و در حوزه گرفتن پروانه و بقیه الزامات قانونی متوجه ستاد اجرایی نشود.

متولی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کرمانشاه اشاره‌ای به علت به دراز کشیدن این پروژه داشت و گفت: اما کار به‌گونه‌ای اتفاق افتاد که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درگیر پروانه و مجوزات و درگیر خیلی از مسائل من‌جمله اخذ سند شد و باعث شد پروژه در دولت قبلی مقداری به تعویق بیافتد و این‌که برخی از مردم می‌گویند که پروژه به درازا کشیده شده است علت مهم آن همین بود که زمین هنوز سندش آماده نشده بود و بحث کمیسیون ماده ۵ زمین بعد از اعلام دولت مبنی بر شروع پروژه انجام شد.

وی علت ورودشان به بخش‌های دیگر پروژه را این‌طور اذعان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بحث صدور پروانه هم به علت این‌که مردم به دلیل واریز وجه منتظر شروع پروژه بودند ورود کرد و تا حوزه‌ی عمرانی و اجرایی آن پیش رفت که بحمدالله نتیجه‌ی خوبی را به همراه داشت.

تاکنون پروژه ۷۱۲ واحدی شهرک امام(ره) پیشرفت میانگین ۴۰ درصدی را داشته است

میثم کلهر روند پیشرفت پروژه را رو به رشد اعلام کرد و گفت: اوایل یک مقدار سازوکار اداری که قرار بود باهم دیگر یک پیوستگی لازم را داشته باشند با کندی پیش می‌رفت ولی درنهایت با همکاری دستگاه‌ها و نهادها مرتبط با این حوزه پروژه تاکنون پیش رفته است.

وی در خصوص میزان پیشرفت پروژه اذعان کرد: در خصوص چگونگی پیشرفت پروژه، فاز ۱، ۲ و ۳ با یکدیگر متفاوت هست اما مجموعاً بالغ‌بر ۴۰ درصد میانگین بین پیشرفت ۷۱۲ واحد شهرک امام(ره) بوده است.

وی امیدوار هست که در دو فاز ۱ و ۳ این پروژه تحویل آن در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ صورت بگیرد و تحویل مردم بدهیم و فاز۲ این پروژه انتهای سال ۱۴۰۳ تحویل مردم عزیز بشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :