به گزارش کلهرنیوز،

محمدرضا خشنودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مسئله توقف و تردد کامیون‌ها در خیابان‌های شهری کرمانشاه قانونی لحاظ شده که طبق آن تردد ماشین سنگین در فضای شهری جریمه‌هایی لحاظ خواهد شد که پلیس با استفاده از کدهای جریمه به صورت مستمر با متخلفین برخور خواهند کرد.

وی همچنین با تاکید بر آمار بالای برخورد با متخلفین ماشین‌های سنگینی که در شهر تردد دارند، افزود: با توجه به درخواست شهروندان برای برخورد با ماشین‌های سنگین متخلف به منظور کاهش حداقلی تردد این ماشین‎‌ها جلسه‌های متعددی با دادستان برگزار شد و مقرر شد که کامیون‌هایی که بدون مجوز وارد معابر شهری می‌شوند به مدت یک هفته توقیف سیستمی برای آنها لحاظ شود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه تصریح کرد: با اجرای طرح توقیف ماشین‌های سنگینی که در شهر تردد دارند در مرحله نخست با توقیف سیستمی از ارائه خدمات محروم شده و پس از آن توقیف فیزیکی در پارکینگ به مدت یک هفته دیگر برای آنها اعمال خواهد شد.

خشنودی با اشاره به آمار هشت ماهه سال جاری در راستای برخورد با کامیون‌های متخلف، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از هزار دستگاه کامیون توقیف سیستمی به ثبت رسیده و بیش از ۱۰۰ دستگاه نیز به دلیل عدم توجه به خواسته مردم، عدم توجه به تذکرات پلیس و تکرار تخلف به پارکینگ‌ها منتقل شده‌اند.

وی بیان کرد: برای ترخیص فیزیکی ماشین‌های توقیف شده در پارکینگ‌ها نیازمند اخذ تعهد محضری است و مجموع این جرایم اعمال شده بنا به خواست عموم مردم اعمال شده که به طور جدی از سوی پلیس دنبال می‌شود.

خشنودی در پایان متذکر شد: با وجود قوانین و جریمه‌های اعمال شده باید توجه داشت که تردد کامیون‌ها در سطح شهر به دلیل وجود میدان تره بار، گمرک، ناحیه کارگاه دیزل آباد و شرکت فرآورده‌های نفتی در کلان شهر کرمانشاه دلایلی است که امکان اجرای کامل قوانین را به پلیس نخواهد داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :