،به گزارش کلهرنیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به شهادت محمدعلی عطایی شورچه به عنوان هفدهمین شهید مدافع حرم استان در روزهای اخیر، اظهار داشت: مراسم باشکوه تشییع این شهید بزرگوار رزمایش اقتدار این مردم انقلابی در تقابل توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی بود.

وی با اشاره به سالروز شهادت دستغیب به دست منافقان عنوان کرد: این شهید بنابر فرموده امام معلم اخلاق و مهذب نفوس بود و به انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت ۱۰۰ درصد معنوی نگاه می‌کرد و میراث همه انبیا و اولیا در طول تاریخ می‌دانست که به مردم ما رسیده است.

غفوری گفت: بنابر فرموده شهید دستغیب انقلاب اسلامی زمانی فراگیر می‌شود که در وجود هر یک از انسان‌ها انقلاب معنوی رخ دهد و به نحوی انقلاب اسلامی را انقلاب انفسی به تمام معنا می‌دانست.

وی با بیان اینکه نوزدهم آذر ماه روز جهانی حقوق بشر است، افزود: در این روزها آبرویی برای استکبار و فرهنگ و تمدن غرب باقی نمانده است، زیرا اروپا و آمریکا مدعی حقوق بشر بودند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جنایاتی که رژیم صهیونیستی با حمایت مستقیم آمریکا و غرب مرتکب شد، گفت: بیش از ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را زیر بمباران فسفری سوزاندند که ۷۰۰۰ نفر از آن‌ها کودکان بودند و باز هم با وقاحت می‌گویند، کم کشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شرایط در حال تغییر است افزود: شرایط و اوضاع دنیا در حال عبور از نظم دست‌ساز آمریکایی و اروپایی و در خارج شکل‌گیری نظم نوینی با محوریت ملت‌های محروم و مستضعف به ویژه در غرب آسیا است.

غفوری بیان کرد: در غرب آسیا طوفانی رخ داده کن شعاع آن تمام دنیا را فراگرفته است و برای اینکه پرچم آن را خود ملت‌ها بلند کنند نه سرمایه‌گذاران صهیونیستی که هر جا منافعشان اقتضا کند از عنوان حقوق بشر استفاده می‌کنند و هرجا ملت‌ها مقابل آن‌ها قرار بگیرند دیگر نامی از حقوق بشر وجود ندارد.

وی گفت: حقوق بشر را به عنوان چماقی بر سر ملت‌های آزاده و استقلال طلب همچون نظام مقدس جمهوری اسلامی فرود می‌آورند برای اینکه نظام‌های مستقل را با بحران هویت مواجه کنند.

امام جمعه کرمانشاه، بیان کرد: حقوق بشر را با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای که در تملک صهیونیسم جهانی قرار دارند به عنوان چماقی بر سر ملت‌های آزاده استفاده می‌کنند.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند عملیات طوفان الاقصی یک حادثه تاریخ‌‌ساز بود و توانست سیاست‌های آمریکا در منطقه را به هم بریزد.

غفوری افزود: چنانچه این طوفان ادامه یابد جدول سیاست آمریکا در منطقه را محو خواهد کرد و طوفان الاقصی هسته‌های مقاومت جهانی در سراسر عالم را به نحوی فعال کرد به طوری که حداقل در ۶۰ کشور تظاهرات اعتراضی علیه آمریکا و سیاست‌های غرب و لیبرالیسم غربی شکل گرفت.

وی بیان کرد: طوفان‌الاقصی طرح‌های خاورمیانه جدید که آن‌ها طراحی کرده بودند و مرزهای کشورها را جابه‌جا کرده بودند دفن کرد و تلاش‌های آمریکا در توطئه‌هایی مثل معامله قرن که برای نابود کردن دنیای اسلام بود را بی‌نتیجه گذاشت.

امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز طوفان‌الاقصی طوفان آمریکازدایی را نه تنها در غرب آسیا بلکه در تمام دنیا آن چنان برپا کرده به طوری که اصلی‌ترین شعار مردم دنیا در تظاهرات‌ها شده است.

غفوری افزود: طوفان‌الاقصی نه تنها رژیم غاصب جعلی را بر شکست غیرقابل ترمیم مواجه کرده بلکه استکبار جهانی و نظم آمریکایی را که می‌خواستند بر جهان مسلط کنند هم به صورت غیرقابل ترمیم دچار آسیب کرده و به فضل الهی شاهد پیروزی این ملت مظلوم خواهیم بود.

وی گفت: خون این مردم مظلوم به ویژه کودکان نابودی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید و در آینده نه چندان دور شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و حضور آمریکا در کل منطقه خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :