به گزارش کلهرنیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره حادثه تروریستی کرمان، گفت: شهادت مظلومانه جمعی از بهترین عزیزانمان که در اقدام تروریستی سرسپردگان استکبار جهانی در کرمان به شهادت رسیدند را به حضرت بقیه‌الله العظم(عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف قدرشناس ایران اسلامی و بازماندگان این عزیزان تسلیت می‌گویم.

وی افزود: همان‌گونه که ملت عزیزمان مطلع شدند، اولین انفجار در این حادثه ساعت ۳ بعد از ظهر اتفاق می‌افتد و هنگامی که سایر مردم و زائران به کمک افراد دچار مصدومیت می‌آیند، انفجار دوم رخ می‌دهد که زمان انفجار دوم حدوداً ۳:۲۰ دقیقه بعد از ظهر بوده است.

وزیر کشور، تصریح کرد: عمده شهدا و مجروحین ما در همین انفجار دوم دچار حادثه و پس از آن با حضور امدادگران اعم از هلال احمر و اورژانس مجروحین و پیکر پاک شهدا به بیمارستان منتقل شدند.

وی تأکید کرد:  تروریست‌ها پاسخ مقتدرانه و کوبنده را خواهند گرفت، این جنایت علیه کسانی بود که می‌خواستند گرامی بدارند یاد و خاطره اسطوره مقاومت و یاد سردار دل‌ها را و کسی که نماد قدرت ملی بود؛ نخواستند این سیلی که از محور مقاومت خوردند را قبول کنند.

وزیر کشور ادامه داد: طبیعتا همه چیز در کنترل است و مردم نگران نباشند، نیروهای نظامی و امنیتی هوشیار هستند.

وحیدی تصریح کرد: ساعت ۱۵ اولین انفجار رخ می‌دهد و زمانی که سایر زائرین به کمک مجروحان می‌آیند، انفجار دوم رخ می‌دهد و عمده شهدا و مجروحین در انفجار دوم بودند.

وزیر کشور با بیان اینکه با حضور امدادگران مجروحین منتقل شدند، افزود: اوضاع در شهر کرمان عادی است و همه چیز در کنترل نیروهای نظامی است و آرامش برقرار است، شمار شهدا بالغ بر صد نفر است و مجروحین در بیمارستان‌ها به‌سر می‌برند.

وحیدی همچنین تصریح کرد: توطئه جدید و اتفاق امروز ادامه توطئه‌هایی بود که مدت‌ها به دنبال آن بودند، پاسخ مقتدرانه و کوبنده در کوتاه‌ترین مدت داده خواهد شد.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: علت حادثه در دست بررسی است؛ اطلاعاتی داریم ولی باید قطعی شودف تقاضا داریم مردم به شایعات توجه نکنند؛ اطلاعات لازم از طریق رسانه ملی و مقامات به اطلاع مردم می‌رسد.

به گزارش فارس، عصر امروز چهارشنبه (۱۳ دی) صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ انفجار اول ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی بوده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار کرمان نیز در پی این حادثه گفته این ۲ انفجار تروریستی بوده است.

اورژانس کشور تا این لحظه شمار شهدای این حادثه را ۱۰۳ نفر و تعداد مجروحان را ۱۷۱ نفر اعلام و در عین حال تأکید کرده که حال مصدومان وخیم بوده و امکان افزایش شمار شهدا وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :