به گزارش کلهرنیوز، مختار احمدی ، اظهار داشت: از ابتدای اجرای پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح‌های مشاغل خانگی تاکنون برای ۱۲۰۰ نفر در استان کرمانشاه شغل ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: طرح پرداخت تسهیلات به صاحبان مجوز فعالیت در مشاغل خانگی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و از آغاز تاکنون ۶۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده که بیش از ۶۰ درصد این مجوزها متعلق به بانوان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه تاکنون نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد پرداخت داشته که جزو استان‌های برتر این حوزه بوده و سال گذشته نیز رتبه دوم جذب تسهیلات مشاغل خانگی را در کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۲۰۰ نفر در استان از طریق دریافت تسهیلات مشاغل خانگی اشتغال ایجاد شده است، تصریح کرد: با توجه به جذب بالای تسهیلات در استان کرمانشاه اخیرا مرحله دوم تسهیلات به مبلغ ۴۸ میلیارد تومان ابلاغ شده که اولویت با طرح‌های پشتیبان است که بتوانیم باقی‌مانده مرحله قبلی و مرحله دوم تسهیلات مشاغل خانگی به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شود.

احمدی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی صدور مجوز به دو روش انجام می‌شود، عنوان کرد: روش نخست ثبت محور و به صورت آنلاین و روش دوم مجوز محور است که دستگاه‌های اجرایی سه روز فرصت دارند که نسبت به صدور مجوز اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی در دو حوزه طرح‌های مستقل و پشتیبان فعالیت دارد، گفت: در این طرح سقف تسهیلات فردی یا مستقل ۱۵۰ میلیون تومان و سقف مبالغ پشتیبان دو میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: برخی متقاضیان هنوز معرفی نشده‌اند، زیرا تعداد متقاضیان نسبت به سقف تسهیلات زیاد است و باید منتظر بمانند در تسهیلات سال آینده به بانک‌ها معرفی شوند.

وی گفت: ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار دستگاه مجوزدهنده هستند که بعد از تأیید مجوزها را به اداره تعاون ارسال و بعد از تأیید به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :