به گزارش کلهرنیوز، محمدعلی زورآوند اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی سامانه بارشی حاکم در منطقه همچنان تا اواسط روز دوشنبه جو استان کرمانشاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در استان کرمانشاه می‌شود.

وی افزود: بارش که علاوه بر ارتفاعات، گردنه‌ها و نقاط سردسیر ممکن است بتدریج در مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده شود طی ساعاتی از امروز تا ظهر فردا در نیمه شمالی به ویژه اورامانات و نواحی شرقی شدت بیشتری خواهد داشت.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: وزش باد امروز گاهی اوقات قابل توجه بوده و احتمالاً سبب نفوذ غبار رقیق به جو مناطق مرزی شود.

زورآوند بیان کرد: همچنین تا ظهر سه شنبه بخصوص طی ساعاتی از اوایل روزهای دوشنبه و سه شنبه و در مناطق سرد و معتدل شرایط برای تشکیل مه، فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: از ظهر سه شنبه تا پایان هفته جاری پدیده قابل توجهی برای جو استان کرمانشاه نخواهیم داشت اما در روز پنجشنبه تقویت نسبی شرایط ناپایدار علاوه بر رشد ابر ممکن است بارش‌های پراکنده‌ای نیز برای برخی نقاط به همراه داشته باشد.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه گفت: همچنین کمینه دمای هوا که از روز دوشنبه تا چهارشنبه به طور نسبی کاهش می‌یابد، در ۲ روز پایانی هفته به آرامی افزایش خواهد یافت و بیشینه دمای هوا نیز از روز یکشنبه تا پایان هفته به طور غالب روندی رو به افزایش خواهد داشت.

زورآوند با اشاره به میزان بارش‌های سامانه بارشی در استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: پاوه با ۳۶.۶ میلیمتر بارش در استان رکورددار بارش است و پس از آن گواور با ۱۶.۲ میلیمتر و گهواره با ۸.۴ میلیمتر در رده‌های بعدی قرار دارد./مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :