به گزارش کلهرنیوز، جلال صفری با اشاره به اینکه ۱۲ بانک کار پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج را در استان برعهده دارند اظهار داشت: در ۹ ماه سپری شده از امسال ۱۴ هزار و ۸۵۶ فقره تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: متقاضیان با مراجعه به سامانه بانک مرکزی می‌توانند با ثبت نام در سامانه و انتخاب بانک مورد نظر نسبت به تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات اقدام کنند.

صفری با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۲ برای زوجین استان کرمانشاه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است گفت: به منظور ترغیب به ازدواج جوانان، مبلغ تسهیلات ازدواج مردان زیر ۲۵ سال و بانوان زیر ۲۳ سال از ۱۸۰ میلیون تومان به ۲۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد تسهیلات پرداختی توسط هفت بانک ملی، ملت، سپه، صادرات، تجارت، رفاه و کشاورزی پرداخت شده است افزود: در حوزه تسهیلات فرزندآوری ۱۲ هزار و ۸۵۱ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

صفری بیان کرد: به خانوارهایی که صاحب فرزند شوند به ازای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و فرزند پنجم ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت به ترتیب سه ساله، چهار ساله، پنج ساله، ۶ ساله و هفت ساله پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه هفت بانک منتخب ۱۱ هزار و ۹۲۵ فقره تسهیلات فرزندآوری را در ۹ ماهه امسال پرداخت کرده‌اند گفت: بانک‌ها به طور معمول وضعیت حساب فرد متقاضی و ضامن را اعتبارسنجی می‌کنند و در صورت مثبت و قابل قبول بودن، ضامن پذیرفته خواهد شد و نیاز به ارائه ضامن خاص نیست و هر ضامنی که تمکن مالی آن برای بانک محرز شود قابل قبول خواهد بود./تسنیم کرمانشاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :