به گزارش کلهرنیوز به نقل از مشرق‌نیوز، در پی تنش دیپلماتیک بین تهران و اسلام‌آباد «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه از ایران و پاکستان خواست که خویشتنداری کنند و «اقداماتی را انجام ندهند که منجر به تشدید تنش شود.»

سخنگوی وزارت خارجه چین دراین‌باره گفت: ایران و پاکستان همسایه و هر دو کشور کشورهای اسلامی بزرگ هستند. ما از طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌دار باشند، از اقداماتی که می‌تواند منجر به تشدید تنش شود اجتناب کنند و برای حفاظت از صلح و ثبات منطقه با یکدیگر همکاری کنند.»

ساعاتی پیش رسانه‌های محلی پاکستان امروز چهارشنبه به نقل از «ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کردند که اسلام‌آباد در اعتراض به حمله موشکی ایران به مقر گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان، از سفیر ایران که هم‌اکنون در تهران به سر می‌برد خواسته به پاکستان برنگردد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، اسلام‌آباد این تصمیم را به دولت ایران اطلاع داده است. دولت پاکستان همچنین سفیر خود در تهران را به اسلام‌آباد فراخوانده است.

پیش از این وب‌سایت وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پاکستان «نقض بی دلیل حریم هوایی خود و حمله به داخل خاک پاکستان را به شدت محکوم می‌کند.» در ادامه این بیانیه آمده است که این حمله موشکی نقض حاکمیت پاکستان و کاملاً غیرقابل قبول است و می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.»

پاکستان در بیانیه خود افزود که تروریسم یک تهدید مشترک برای همه کشورهای منطقه است که نیازمند اقدام هماهنگ است.

شامگاه سه‌شنبه یک منبع آگاه اعلام کرده بود که در پاسخ به حمله تروریستی به دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم (جیش العدل) در خاک پاکستان هدف قرار گرفت. این مقرها توسط موشک و پهپاد منهدم شده است.

حمله موشکی ایران به مقر گروه جیش الظلم در پاسخ به دو حمله تروریستی اخیر عناصر این گروهک علیه نیروهای نظامی ایران بود. عناصر تروریستی گروه جیش الظلم ۲۴ آذرماه با حمله به یک پاسگاه مرزی ایران در سهرستان راسکِ استان سیستان و بلوچستان ۱۱ مرزبان نیروی انتظامی را به شهادت رساندند و ۶ نفر دیگر نیز مجروح کردند.

سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش ایران در واکنش به این حمله تروریستی تاکید کرد «با تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی و اراده فرماندهی انتظامی، عاملان و مسببان این جنایت و برهم زنندگان امنیت مردم، به سزای اعمالشان خواهند رسید.»

افزون بر این، عناصر این گروهک تروریستی ۲۰ دیماه با حمله به یک پاسگاه انتظامی در شهرستان راسک یک مأمور نیروی انتظامی را به شهادت رساندند. گروه جیش الظلم با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفته و اعلام کرد در این حمله تروریستی «خسارات مالی و جانی قابل توجهی به نیروهای نظامی» ایران وارد شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :