به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ قرار بود که پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه از سال ۹۶ به پیمانکاری با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار واگذار شود که پس از مدتی به دلیل رکود و گرانی این پروژه ناکام ماند.

در پروژه مذکور مدیرکل فرودگاه اشرفی کرمانشاه متعهد شده بود که آن را ظرف مدت دو سال تحویل دهد که البته وعده فوق هم محقق نشد!

اگرچه شنیده‌ها حاکی از لابی‌گری‌هایی برای انتخاب پیمانکار پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه است اما باز هم پروژه‌ای که قرار بود طی مدت دو سال با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری برسد، شکست خورد.

پروژه مذکور تا سال ۱۴۰۰ مسکوت ماند و از سال ۱۴۰۱ با نیاز به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار رسما آغاز به‌کار کرد که هر بار وعده تکمیل آن تا چند ماه آینده هم داده شده اما همچنان کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اینکه باند اصلی فرودگاه کرمانشاه بیش از ۵۰ سال است که بازسازی نشده موئد بزرگ بودن چنین پروژه‌ای است اما کار هر مرد نیست خرمن‌کوفتن چه اینکه تاکنون اجرای صوری پروژه مذکور بیش از یک‌هزار میلیارد تومان خسارت به‌دنبال داشته یعنی دو برابر اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن!

اگرچه نمایندگان مجلس در آستانه رقابت انتخاباتی خود با توجه به مشکلات پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه به دلیل جلوگیری از ریزش آرای خود حاضر به مصاحبه نشدند اما شاید اصلی‌ترین مانع اجرایی این پروژه را مدیران متولی آن باید دانست و خطاب به آن‌ها گفت… تو خود حجاب خودی از میان برخیز.

دست بر قضا مدیران دولت روحانی همگی از یک شاخصه بارز و مشترک مبنی بر وعده و وعید دادن‌هایی که به سر نمی‌رسید برخوردار هستند که تعدادی از همین مدیران هم همچنان مهمان استان محروم و توسعه نیافته و مرزی کرمانشاه هستند!

لازمه ارتقای فرودگاه اشرفی کرمانشاه انجام جهشی بزرگ است وگرنه به زودی پروژه مذکور به یکی دیگر از آثار باستانی‌های این دیار تبدیل می‌شود پس چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی!

درحال حاضر برخی از روزها هیچ پروازی در فرودگاه کرمانشاه انجام نمی‌شود و شمار پروازها و مقاصد آن‌ها بسیار بسیار محدود شده و همین موجبات نارضایتی عمومی را فراهم آورده در استانی که بیماران نیازمند مراجعه به پایتخت هستند و مردم با هزاران چالش دیگر مواجه‌اند، این یک فاجعه است!

حدود دو سالی است که روز به روز وضعیت فرودگاه کرمانشاه بدتر و بدتر و میزان ضرردهی پروژه در دست اقدام بیشتر و بیشتر می‌شود بی‌آنکه چاره‌ای اندیشیده شود و البته هر بار وعده افزایش تعداد محدودی پرواز مُسکنی موقتی برای آرام کردن شرایط می‌شود که پشتوانه آن نیز نام یک نماینده است خلاصه اینکه پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به نام مردم است و به کام مسئولان…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :