به گزارش کلهرنیوز، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات با موضوع بررسی مسائل و مشکلات ۲ حوزه انتخابیه شهرستان‌های سنقر و کلیایی، اسلام آباد غرب و دالاهو که در سالن شهید سلیمانی در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قرار است طی جلساتی در هفته‌های پیش رو مسائل و مشکلات ۶ حوزه انتخابی در استان کرمانشاه مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

وی با اشاره اهمیت مسئله انتخابات را مسئله مهمی امروز کشور و استان دانست و افزود: طی سلسله نشست‌ها در خصوص انتخابات نکته قابل اهمیت اهتمام ورزی مجموعه برگزار کننده انتخابات و رعایت چارچوب قانون و شرع توسط اعضا بدون تخطی خواهد بود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر عدم طرفداری یا مخالفت و رقابت با نامزدهای انتخاباتی، تصریح کرد: در ایام انتخابات تمام تلاش بر اصل انتخابات و برگزاری آن است که بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بر چهار رکن اساسی آن در چهارچوب قوانین پشتیبانی و حمایت لازم انجام خواهد گرفت.

صحرایی خاطرنشان کرد: بر اساس شعار بنیانگذار کبیر این انقلاب میزان رأی ملت است و در برگزاری و حمایت از این انتخابات مسئولان برگزار کننده باید امین مردم و آرای آنها باشند و با صراحت اعلام می‌شود که هیچ مدیری اجازه ورود جانبدارانه یا مخالفت با هیچیک از نامزدهای انتخاباتی را ندارد.

صحرایی ادامه داد: اگر هر یک از مدیران استانی و شهرستانی در جانبداری از کاندیداها از اصل بی‌طرف بودن تخطی کنند به منظور آبروی اسلام و ایجاد آرامش خاطر مردم و حقوق آنها و همچنین سایر کاندیداها بدون رودربایستی از ادامه مسئولیت وی جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین بر اصل مردمی بودن انتخابات و حراست مردم از انتخاب خود تاکید و عنوان کرد: بنابر گفته مقام معظم رهبری انتخابات لیله القدر اسلام بوده که برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم در سطوح مختلف باید توجه و اهتمام ویژه به کار گرفته شود.

فضاسازی و ایجاد انگیزه برای انتخابات در دستور کار مسئولان

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در ایام شعبانیه و پر از اعیاد قرار گرفتیم، یادآور شد: از ۱۲ بهمن ماه تا ۱۱ اسفند ماه مصادف با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اعیاد بسیار و قابل استفاده وجود دارد که مبتنی بر حضور جدی مردم باید به طور همه جانبه از آن استفاده شود.

صحرایی با تاکید بر اقدامات مؤثر شهرستان‌ها و ایجاد رنگ و بوی نشاط آور و متفاوت در شهر، بیان داشت: مهمترین امر در این ایام علاوه بر فضاسازی و آماده‌سازی شهری برای نشاط جامعه خدمت‌رسانی و ایجاد انگیزه برای حضور در انتخابات خواهد بود.

وی مطرح کرد: خدمت رسانی باید امری همیشگی باشد اما در ایام دهه فجر تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تمام دستگاه‌ها باید خدمت رسانی مضاعف داشته باشند و در این ایام هیچ گونه بهانه برای تعطیلی ادارات به ویژه در ساعات اداری قابل قبول نخواهد بود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جشن مدیران باید در خدمت رسانی به مردم نشان داده شود، اضافه کرد: در ساعات اداری نباید هیچ برنامه و جشنی مانع از خدمت رسانی به مردم باشد و مهم‌ترین هنرنمایی سازمان‌ها خدمت رسانی در ساعات اداری موظف و همچنین اهتمام به برگزاری میز خدمت، گفتگوی مردمی و حضور در بین مردم در ساعات غیر اداری است.

صحرایی در ادامه به مسئولیت و کمک چشمگیر شهرداری‌ها در برگزاری جشن و اعیاد پیش رو تاکید کرد و افزود: فضاسازی شهری، آماده سازی، نظافت، جمع آوری به موقع پسماندها و آذین بندی شایسته از اقدامات مؤثر این سازمان خواهد بود.

وی یادآوری کرد: اقدامات و آمادگی دستگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که به هیچ عنوان دچار غفلت و شگفت زدگی به دلایل مختلف به ویژه بارش‌ها نشویم و در شهرستان سنقر و کلیایی به دلیل اقلیم سردسیر به محض بارندگی‌ها بلافاصله پاکسازی و نمک پاشی انجام گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه اعیاد بسیاری پیش روی مردم است، گفت: با توجه به اینکه از ۱۲ بهمن ماه تا یازدهم اسفند ماه جشن‌ها ادامه دارند آماده سازی شهری و اقدامات مربوط به جشن به ویژه آذین بندی‌ها باید از تک منظوره بودن دوری و به صورت ترکیبی دنبال شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن جهاد تبیین باید دستاوردهای انقلاب از گذشته تاکنون باید برای مردم شفاف سازی و تبیین شود تا آشنایی مردم با خدمات انقلاب موجبات آگاهی و شکر گذاری و قدر دانش را فراهم آورد.

استاندار کرمانشاه در پایان علاوه بر شفافیت نظر متولیان برگزاری انتخابات تاکید و متذکر شد: فراهم کردن صندوق انتخابات برای مناطق با توجه به تراکم جمعیت و محاسبه زمان رأی برای هر منطقه باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین نسبت به پای کار آمدن مردم برگزاری بخشی از مراسم را به یازدهم اسفند ماه موکول کنند و مسئولان نیز در امر انتخابات تسهیلگری لازم ایجاد کنند.

/منبع خبر: مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :