به گزارش کلهرنیوز، رضا داودی ، با اشاره به اینکه هشت تصفیه خانه فاضلاب استان کرمانشاه تا سال ۱۴۰۳ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود اظهار داشت: تصفیه خانه شهر کرمانشاه با ظرفیت تصفیه ۶۷ هزار متر مکعب در شبانه روز از جمله آنهاست که تاکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده توسط نمایندگان استان و همچنین اُستاندار کرمانشاه در سال‌جاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این تصفیه خانه در نظر گرفته شده که امیدواریم به صورت کامل تخصیص داده شود.

مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: چنانچه تزریق اعتبارات به صورت منظم باشد تا پایان سال ۱۴۰۳ این تصفیه خانه وارد مدار بهره برداری می‌شود.

داودی با بیان اینکه تصفیه خانه شهر تازه آباد با ظرفیت ۱۸۰۰ مترمکعب به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است افزود: همچنین تصفیه خانه شهرستان جوانرود با ظرفیت ۸هزارو ۶۰۰ متر مکعب بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا چند ماه آینده افتتاح و وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه شهرستان کرند غرب هم باظرفیت ۲هزار و ۲۰۰مترمکعب در دست انجام است عنوان کرد: تصفیه‌خانه‌های شهرستان سنقروکلیایی با ظرفیت ۷۴۰۰ مترمکعب، شهرستان صحنه با ۶۴۰۰ متر مکعب از دیگر تصفیه خانه‌های استان هستند که از ۴۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: تصفیه خانه شهر ۵۰۰۰ نفری سرمست با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب در حال اجراست که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

داودی افزود: در تلاش هستیم با تخصیص و تزریق به موقع اعتبارات تمامی این تصفیه خانه‌ها را طی دو سال آینده وارد مدار بهره برداری کنیم.

وی گفت: تصفیه‌خانه‌های برخی از شهر‌ها همچون تازه آباد، روانسر وجوانرود طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

داودی افزود: در استان کرمانشاه هم اکنون ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب با بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر شبکه در حال استفاده است که با افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا این آمار افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این ۱۰ تصفیه خانه ظرفیت تصفیه ۱۱۵ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز را دارند.

/تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :