به گزارش کلهرنیوز، داستان بی‌پایان شورای شهر کرمانشاه و عدم تشکیل جلسات به دلیل عدم حضور اعضا به موضوعی تکراری تبدیل شده که بسیاری از امور شهری را با چالش مواجه کرده است.

امروز نیز قرار بود جلسه شورای شهر با حضور شهردار برگزار شود که به دلیل عدم حضور رئیس و نایب رئیس شورا تشکیل نشد و البته خبری هم از حضور شهردار نبود.

این وضعیت در حالی است که پرونده انحلال شورای شهر کرمانشاه در شورای حل اختلاف استان تأیید و در هیئت حل اختلاف مرکز در حال بررسی است و تاکنون دو جلسه به این منظور برگزار شده است.

از طرف دیگر دو نفر از اعضای شورای شهر سلب عضویت شده و اعضای علی البدل جایگزین آن‌ها شدند، اما این تغییرات نیز نتوانست مشکل شورای شهر کلانشهر کرمانشاه را برطرف کند و تبدیل شدن به دو گروه اقلیت و اکثریت و اختلاف نظر گروهی با شهردار عملا این پارلمان شهری را به معضلی برای کرمانشاه تبدیل کرده است.

در تابستان گذشته نیز عدم برگزاری جلسات به مدت چند ماه و بر زمین ماندن مصوبات و امور شهری بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و عدم حضور و غیبت غیرموجه برخی از اعضا به نقل هر محفلی تبدیل شده بود.

این وضعیت شورای شهر در حالی است که استاندار و فرماندار کرمانشاه در جلساتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با اعضای شورای شهر اتمام حجت کرده که منافع مردم را فدای منافع شخصی نکنند، اما به نظر می‌رسد چندان اثرگذار نبوده و به طور قطع انحلال این چنین شورایی مفیدتر از حضور آن خواهد بود.

اکنون باید منتظر رأی شورای حل اختلاف مرکز بود که آیا انحلال شورای شهر کرمانشاه را رقم خواهند زد یا کشمکش‌های بین دو گروه اقلیت و اکثریت ادامه خواهد داشت.

/تسنیم کرمانشاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :