به گزارش کلهرنیوز به نقل از مهر، محمد احمدی ظهر چهار شنبه در چهارمین جلسه کمیته فنی آمادگی پاسخ استان کرمانشاه که در سالن جلسات ساختمان مدیریت بحران استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بر روی نقشه هواشناسی سامانه بارشی جدیدی در حال ورود به جو کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در طول امروز چهارشنبه بارش‌های ضعیفی خواهد داشت، افزود: سامانه بارشی پیش بینی شده در استان کرمانشاه از اواخر امروز فعالیت‌های بارشی خود را به صورت ناچیز آغاز خواهد کرد و این سامانه در ظهر فردا شدت بیشتری در بارندگی‌ها دارد.

کارشناس مدیریت هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده سامانه بارشی در راه کرمانشاه بهترین سامانه بارشی امسال بوده که از بامداد جمعه و در طول روز جمعه این سامانه بیشترین فعالیت خود را برای استان کرمانشاه به همراه دارد.

احمدی همچنین به اعلام وضعیت نارنجی در پی فعالیت سامانه بارشی جدید در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: بر همین اساس اعلام آماده باش و هشدار به تمامی دستگاه‌های متولی در امر مدیریت بحران داده شده پیش‌بینی می‌شود در حاشیه نوار غربی و نیمه جنوبی غرب استان از شهرستان پاوه تا منطقه حمیل بیشترین بارش‌ها را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبات انجام شده میزان بارندگی‌های سامانه جدید بارشی در استان کرمانشاه بیش از ۱۰۰ میلی‌متر پیش بینی شده اما با توجه به قدرت این سامانه احتمال بارش‌ها تا ۱۳۰ میلی‌متر نیز وجود خواهد داشت.

احمدی در پایان با بیان اینکه احتمال اعلام وضعیت قرمز در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: بر اساس فعالیت سامانه بارشی جدید در آسمان استان پیش بینی می‌شود بارندگی‌ها در شهر کرمانشاه تا ۸۰ میلی‌متر نیز برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :