به گزارش کلهرنیوز، علی شعبانی امروز در نشست خبری که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه نظرسنجی‌ها و آمایش‌های علمی نشان‌دهنده رشد مشارکت مردم است اظهار داشت: ۳۲ گام برای اجرای انتخابات از مرداد ماه پیش‌بینی شده بود که تا امروز ۳۱ گام با موفقیت انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۲ هزار نفر در ۱۶۷۰ شعبه استان کرمانشاه عملیات انتخابات را اجرا می‌کنند عنوان کرد: انتخابات توسط خود مردم اجرا می‌شود و مجریان و ناظران از خود مردم هستند.

 

شعبانی با اشاره به اینکه فضای موجود نماد مشارکت مردم است گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه هشت کرسی برای نمایندگی شورای اسلامی وجود دارد و در استان ۲۹۴ نفر برای این تعداد کرسی تأیید صلاحیت شدند اما چون تا ۷۲ ساعت قبل از انتخابات زمان برای انصراف باقی بود تغییراتی اعمال شد.

 

وی با بیان اینکه از ۲۹۴ نفر تأیید صلاحیت شده ۹۵ نفر در استان انصراف دادند افزود: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث‌باباجانی ۱۰ نفر، در کرمانشاه ۳۴ نفر، در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین ۱۳ نفر، سنقر و کلیایی پنج نفر، اسلام‌آبادغرب و دالاهو ۲۵ نفر و در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین نیز هشت نفر انصراف دادند.

 

شعبانی با اشاره به اینکه امکان انتقال و جاذبه جایی حوزه انتخابیه تا ۷۲ ساعت قبل از انتخابات وجود داشت عنوان کرد: در مجموع ۹ نفر به حوزه‌های انتخابیه استان افزوده شده به طوری که در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث‌باباجانی یک نفر اضافه شده، در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۶ نفر وارد شده و دو نفر خارج شده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین و سرپل‌ذهاب دو نفر وارد و دو نفر خارج شده‌اند، در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک نفر خارج و چهار نفر وارد شده‌اند و در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو نیز دو نفر وارد و یک نفر خارج شده است.

 

وی با بیان اینکه در مجموع در استان کرمانشاه ۲۰۸ نفر برای هشت کرسی با هم رقابت می‌کنند گفت: در حوزه انتخابیه روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث‌باباجانی ۱۱ نفر، در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۱۱۱ نفر، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب ۱۷ نفر، سنقر و کلیایی ۲۶ نفر، اسلام‌آباد غرب و دالاهو ۲۱ نفر و در کنگاور، صحنه و هرسین ۲۲ نفر با هم رقابت می‌کنند.

 

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هشت صبح امروز ۱۰ اسفند ماه پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شده است عنوان کرد: البته تبلیغاتی در فضای مجازی وجود دارد اما انجام تبلیغات و فعالیت ستادهای انتخاباتی تعطیل شده که مردم در آرامش به تصمیم نهایی برسند./تسنیم

 

شعبانی با بیان اینکه در مدت قانونی تبلیغات، هیئت استانی نظارت و دستگاه‌های نظارتی نظارت دقیقی بر فعالیت تبلیغاتی داشتند گفت: تمام موارد تخلفات از طرف داوطلبان، هواداران و مدیران اجرایی رصد شده و براساس مستندات به دست آمده ۱۴ نفر از مدیرانی که از اموال دولتی استفاده کردند به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

وی با بیان اینکه هشت نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی که در جریان انتخابات دخالت داشتند و له یا علیه کاندیدایی موضع گیری کردند عزل شدند افزود: دو معاون فرماندار و یک دبیر ستاد انتخابات شهرستان نیز عزل شدند.

 

شعبانی با اشاره به اینکه چهار نفر از داوطلبان که تبلیغات غیرقانونی یا زودهنگام داشتند به مرجع قضایی معرفی شدند گفت: ۱۷ نامزد تذکر کتبی دریافت کردند و افرادی که اقدام آن‌ها جنبه مجرمانه داشته به مرجع قضایی معرفی شدند و مردمی که در زمینه تبلیغات دچار خسارت شده می‌توانند در مرجع قضایی شکایت کنند.

 

وی با بیان اینکه ۲۱ نفر از مدیران تذکر کتبی دریافت کردند افزود: کاندیداهایی که در سخنرانی عمومی به داوطلبان دیگر توهین کردند ما به مرجع قضایی معرفی خواهیم کرد و داوطلبان مخاطب نیز حق شکایت دارند و هیئت نظارت نیز روی این موضوع حساس است.

 

شعبانی با اشاره به اینکه وزارت کشور مجری انتخابات است اما کل نظام انتخابات را پشتیبانی می‌کند و هماهنگی خوبی در حوزه پشتیبانی انجام شده است عنوان کرد: کمیته امنیتی اطلس امنیتی استان را با کمک فرمانداران تهیه کردند و تمام فعالیت‌های گذشته را دیدند آسیب شناسی کردند و نقاط قوت و ضعف در نظر گرفته شد و در شوراهای تأمین حوزه‌های انتخابیه بررسی و تصمیمات مقتضی گرفته شده و هیچ مشکل امنیتی احصا نشد.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: مرزها در طول انتخابات فعال است و به هیچ عنوان بسته نمی‌شود و همچون گذشته فعالیت خواهند کرد و موقعیت امنیتی استان بسیار مناسب است و نیاز به اعمال محدودیت نداریم.

 

وی با بیان اینکه هنوز تصمیمی در خصوص تعطیلی مدارس برای روز شنبه گرفته نشده است گفت: ۱۶۶۹ صندوق رأی و یک صندوق نیز ویژه اقلیت‌های دینی و کلیمیان برای استان پیش بینی شده که از این تعداد ۶۵۳ مورد سیار و ۱۰۱۷ صندوق ثابت است.

 

شعبانی افزود: تعداد صندوق‌ها در حوزه شهری ۹۴۴ مورد ثابت و ۳۶ مورد سیار و در حوزه روستایی ۷۳ مورد ثابت و ۶۱۷ مورد نیز سیار است.

 

وی بیان کرد: بخشی از انتخابات در استان الکترونیکی است اما ثبت رأی و شمارش آرا به صورت غیر الکترونیکی و دستی انجام می‌شود.

 

شعبانی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات بدون داشتن شناسنامه نیز می‌توان رأی داد گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند با داشتن کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه رأی دهند اما افرادی که دارای شناسنامه قدیمی هستند باید کارت ملی را همراه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه شمارش آرا در چند شعبه به صورت زنده از شبکه زاگرس پخش خواهد شد افزود: ستاد انتخابات استان و هیئت نظارت آماده بررسی تمام گزارشات و شکایات است و مردم نیز می‌توانند تخلفات را به نهادهای امنیتی و انتظامی به شماره ۱۱۳ و ۱۱۴ و کانال ایتا با عنوان بررسی تبلیغات گزارش دهند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه تصویربرداری از برگ رأی ممنوع است عنوان کرد: امسال حساسیت ما بر روی صندوق سیار بسیار بیشتر از صندوق‌های ثابت است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :