به گزارش کلهرنیوز، این بازار در قلب شهر و در محله‌ بسیار قدیمی قرار گرفته است. بافت و معماری سنتی، کوچه‌ها و بازارچه‌های رنگارنگ به همراه تنوع و زیبایی محصولات دست‌ساز و محلی، این بازار را به یک مقصد محبوب برای مسافران و گردشگران تبدیل کرده است.

در بازار سنتی کرمانشاه، می‌توانید انواع صنایع‌دستی، پوشاک، غذاهای محلی، تندیس‌ها و آثار هنری، سفال و سرامیک‌های دست‌ساز و سایر محصولات منحصربه‌فرد را پیدا کنید. برخوردهای مهمان‌نواز و مهربانی مردم این منطقه، بهترین تجربه‌ خرید و تفریح را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد و باعث می‌شود که بازار سنتی کرمانشاه به یکی از جاذبه‌های برجسته‌ توریستی این منطقه تبدیل شود. بازار سنتی کرمانشاه در زمان حکومت زندیه و زمان به قدرت رسیدن حکومت زنگنه در کرمانشاه ساخته شد.

اما قسمت‌های دیگر این بازار در دوران قاجاریه به آن اضافه شد که بعد از احداث خیابان سپه یا مدرس امروزی این بازار که به صورت یکپارچه بود به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شد.

بازار سنتی کرمانشاه به دلیل قدمت بالایی که دارد از جمله آثار ملی ایران به شمار می‌رود که در سال ۱۳۷۶ به ثبت ملی رسیده و سالانه میزبان بسیاری از گردشگران  است./سیما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :