به گزارش کلهرنیوز، محمدطیب صحرایی در نشست هم‌اندیشی با اساتید اقتصاد که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه دانشگاهی باید در اداره عالمانه استان تلاش کنند و از سلیقگی عمل کردن بپرهیزد.

استاندار کرمانشاه افزود: با توجه به شرایط و مسائل کشور چندین سال است که مقام معظم رهبری پایه اهداف و شعار سال را مسائل اقتصادی انتخاب کرده‌اند.

وی گفت: استان کرمانشاه در کنار مجموعه‌ای از مشکلات و مسائل اقتصادی دارای مجموعه‌ای از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است که باید جامعه دانشگاهی برای حل مشکلات و استفاده از این ظرفیت‌ها راه‌حل علمی و کاربردی ارائه دهد.

صحرایی تصریح کرد: مسائل استان کرمانشاه باید با تمرکز بر چنین جلسات و هم‌اندیشی در خوشه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، کالبدی، گردشگری و.. تداوم داشته باشد و اساتید نسخه‌های کاربردی و میانبر برای استان ارائه دهند.

وی با اشاره به برخی ظرفیت‌ها مثل صنعت پرورش اسب کُرد و ثبت ملی آن خاطرنشان کرد: پرورش ۱۰ هزار رأس اسب در استان و ایجاد شغل و امکان اولین ایجاد بازارچه صادرات اسب کُرد محقق می‌شود که این موضوع در سفر به سلیمانیه عراق مطرح شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان گفت: از آب کرمانشاه می‌توان «کره» گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقتصاد حلال اربعین و استفاده از این ظرفیت اشاره کرد و افزود: پدیده تمدنی اربعین باید در قالب یک همایش بین‌المللی از طرف دانشگاه رازی برگزار شود همچنان که در این راستا طراحی مد اربعین مطرح شده است.

گفتنی است در این جلسه، تعدادی از اساتید رشته اقتصاد دانشگاه رازی نظرات خود را پیرامون تحقق شعار سال مطرح کردند.

سهیلی‌پور یکی از اساتید اقتصاد بر اصلاحات قانون کار، سیاست مشارکت، فعال‌سازی بنگاه‌های نیمه فعال و راکد تأکید کرد و گفت: در فعال‌سازی بنگاه‌ها و همچنین ایجاد کارآفرینی نباید فقط به بانک‌ها وابسته بود بلکه از روش‌های دیگری مثل بورس، اوراق مشارکت برای سرمایه در گردش می‌توان استفاده کرد.

وی همچنین به اصلاح ساختار مالیاتی اشاره کرد و افزود: بیشترین بار مالیاتی بر عهده تولیدکنندگان است که باید این روند اصلاح شود و همچنین از سرمایه‌گذاران کرمانشاهی که در خارج از استان یا کشور هستند با مشوق‌ها آنها را ترغیب کرد که در استان سرمایه‌گذاری کنند.

فتاحی یکی دیگر از اساتید اقتصاد دانشگاه رازی با بیان اینکه نرخ تورم بالا به دلیل ناترازی بودجه است، گفت: شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان، شیراز و.. نیازی به تخصیص بودجه از بالا ندارند بلکه باید منابع داخلی خود استان استفاده کنند و این استان‌های بزرگ با شهرهای کوچک قابل مقایسه نیستند.

/شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :