به گزارش کلهرنیوز، در پی افزایش تنش‌های منطقه‌ای روز گذشته و سیلی جمهوری اسلامی در عملیات وعده صادق به رژیم صهیونیستی، بازار باثبات ارز دوباره دستخوش هیجانات و فضاسازی‌های دلالان و سوداگران قرار گرفت. بازاری که در چند ماه اخیر آرامشی نسبی را تجربه کرده بود و این فضا دادوستدهای آرام و کوچک، برای رفع برخی نیازهای ضروری مردم را پشتیبانی می‌کرد، دوباره دستخوش فضاسازی دلالان تلگرامی شد.

اخبار سیاسی و تنش‌های به وجود آمده در پی حمله رژیم جعلی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و افزایش تنش بین مجاهدین جنبش حماس و نیروهای اشغالگر در فلسطین اشغالی شرایطی را فراهم کرده که دلالان و سوداگران بازار ارز بهانه‌ای برای ایجاد التهاب در بازار ارز پیدا کنند.

این در حالی است که نرخ ارز در بازارهای رسمی در ماه‌های گذشته ثابت و در مواقعی کاهشی بود، به این صورت دلار در مرکز مبادله در کانال ۴۱ هزار تومان و در بازارهای غیررسمی در حدود کانال ۶۰ هزار تومان مبادله می‌شد، اما در چند روز اخیر به خصوص طی روز جاری شاهد بودیم که دلار در بازار غیررسمی و کانال‌های تلگرامی به رقم‌هایی نظیر ۷۰ هزار تومان و بالاتر هم در اخبار کانال‌های غیررسمی اعلام شد

این موضوع نتیجه کار سوداگران و رسانه‌های نیابتی آن‌هاست تا با جوسازی هیجانی قیمت‌ها را تغییر دهند و در این بین افرادی متضرر خواهند شد که تحت تاثیر این هیجانات اقدام به خرید دلار می‌کنند.

در این شرایط مردم عادی که اطلاعی از بازار ندارند و فقط تحت‌تأثیر هیجانات و جوسازی سوداگران اقدام به خرید ارز می‌کنند باید مراقب باشند، زیرا این شرایط دوامی ندارد و پیش‌ازاین هم اتفاق افتاده و دوباره آرامش به بازار باز خواهد گشت.

این روزها و در پی سیاست‌های بین‌المللی و اخبار انتقام سخت، رسانه‌های وابسته اقدام به سوءاستفاده از فضای مجازی از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به اعتماد عمومی استفاده می‌کنند و حداکثر تلاش خود را برای ملتهب کردن افکار عمومی به‌خصوص در حوزه ارزی به کار می‌بندند؛ اما هیچ‌گونه برخوردی از سوی نهادهای قضایی و امنیتی کشور دراین‌خصوص دیده نمی‌شود.

صیانت از آرامش روانی جامعه جزو وظایف حاکمیت و قوه قضائیه است و فراهم‌شدن بستر آرامش روانی مردم در این است که با مخلّان آن بلافاصله و در کمترین زمان برخورد شود که نمونه بارز آن این روزها در جوسازی کانال‌های تلگرامی دیده می‌شود تا جایی که برخورد با مخلان امروز به‌عنوان خواسته‌ای عمومی مطرح شده است.

منبع: راه دانا

این خبر را به اشتراک بگذارید :