به گزارش کلهرنیوز، ایمان درخشی در حاشیه تور گردشگری خبرنگاران برای آشنایی با شهر خلاق خوراک و گیاهان دارویی منطقه دالاهو کرمانشاه، با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت: در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویدادهایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده  و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذاهای بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: همچنین بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این ۸۰ نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند.

/منبع: به نقل از تسنیم کرمانشاه

این خبر را به اشتراک بگذارید :