به گزارش کلهر نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد  ، سید حجت الله موسوی اجاق امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص فرآیند انتخاب شهردار کرمانشاه که روز گذشته با حضور هفت نفر از اعضای شورای شهر صورت گرفت به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی افزود: جلسه روز گذشته شورای شهر با حضور ۱۱ عضو شورای شهر تشکیل شد و به رسمیت رسید و نماینده فرماندار نیز در این جسله حضور داشت.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: در ادامه جلسه در مورد شهردار بحث شد که چند نفر از اعضای شورا صحبت هایی کردند، اما هنگامی که بحث رای گیری مطرح شد چهار نفر از اعضا (ابراهیم مرادی، سید پیمان موسوی، سید حجت الله موسوی اجاق و سید احسان احسانی) جلسه را ترک کردند و طبق ماده ۱۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور (جلسات عادی و فوق‌العاده شورا با حضور دوسوم اعضای اصلی و در شوراهای ۱۱ نفره با حضور هشت نفر  رسمیت می‌یابد و تصمیمات با رای اکثریت مطلق آرای حاضرین معتبر است) جلسه از رسمیت افتاد اما اعضای باقیمانده در جلسه  شورا در روندی مضحک اقدام به انتخاب شهردار کردند.

روند انتخاب شهردار کرمانشاه برای انتخاب هیچ دهیاری انجام نشده است

وی با بیان اینکه این روندی که برخی از اعضای شورا برای انتخاب شهردار در پیش گرفتند برای انتخاب هیچ دهیاری استفاده نمی‌شود، افزود: روند انتخاب شهردار به این روش یک بدعت بد بوده و برخلاف رویه تمام سنوات قبل است و ما با آن مخالفیم.

موسوی اجاق گفت: ما به روند انتخاب شهردار اعتراض داریم و بر روی فرد خاصی تاکید نداریم؛ شهرداری که انتخاب می شود باید با روند قانونی باشد و ما هم از وی حمایت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون در دوران رکود مالی در شهرداری های کشور هستیم و شهرداری کرمانشاه هم برای فعالیت های عمرانی خود حتی یک ریال بودجه ندارد و تمام درآمدها صرف هزینه های جاری است و همیشه یک ماه حقوق و مزایای پرسنل شهرداری عقب می افتد.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه برخی از اعضا شورای شهر حتی مسئولان را به رسمیت نمی شناسند، گفت: حضور استاندار و معاونت عمرانی استانداری که اشراف بر مسائل عمرانی دارند برای ما یک فرصت است تا با مشورت از آن ها بتوانیم در انتخاب شهردار وضعیت بهتری داشته باشیم اما عملا هیچ مشورتی با آن ها انجام نمی شود.

وی با اشاره به متن صورتجلسه روز گذشته شورای شهر افزود: در متن صورتجلسه  قید شده که جلسه با خروج چهار نفر از اعضای شورا، از رسمیت افتاده و هفت نفر حاضر بودند و بر اساس آرای شمارش شده علی حیدر کرمی با ۶ رای از هفت رای موخذه که یکی سفید بوده به عنوان شهردار انتخاب می شود و این در صورتی است که این موضوع مردود است.

موسوی اجاق در پاسخ سوالی در خصوص اینکه شهردار انتخاب شده بازنشسته است، گفت: اولا این انتخاب مردود است و ثانیا طبق قانون اوایل آبان ماه کرمی بازنشسته می شود و طبق مصوبه شورای شهر اگر ۳۰ سال خدمت باشد و اعضا بخواهند وی به کارگیری شود، تمام امتیازات از جمله اضافه کار از او سلب می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تحمیل گزینه استانداری به شورا تصریح کرد: این نمونه بارز تهمت است و باید برای این صحبت ها مصداق داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مور شبهات مطرح شده پیرامون استخدام یکی از اعضا شورا در سازمان همیاری شهرداری و جانبداریش از یکی از گزینه ها گفت: سازمان همیاری شهرداری ها یک سازمان مستقل است و سهامداران آن شهرداری ها هستند و این عضوشورای شهر نامه ای از  طرف وزیر کشور برای جذب در این سازمان آورده و این موضوع قبل از حضور گزینه مذکور در این سازمان بوده است.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در ادامه و در پاسخ به سوال فرصت زمانی محدود برای انتخاب شهردار بیان کرد: انتخاب شهردار در جلسات قبل تحت شعاع انتخاب هیئت رئیسه بود و هم اکنون به ۸ گزینه رسیدیم که در سه ساعت می توان آن ها را بررسی کرد.

وی در پاسخ به سوال اینکه چرا تا کنون هیچ یک از کاندیدها در جلسات شورای شهر حضور نیافته اند، افزود:رئیس شورا اعتقادی به این موضوع ندارد و برای هیچ کدام از گزینه ها تا کنون دعوتنامه حضور در شورا ارسال نشده است و طی یک هفته اخیر حتی هیئت رئیسه هم تشکیل نداده است.

انحلال شورا توهین به مردم است

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد صحبت های مطرح شده از سوی برخی از اعضا در مورد انحلال شورا اظهار داشت :انحال شورا توهین به مردم است واگر هر کسی می داند که در حد شورا نیست و طرازش پایین است استعفا بدهد و راه را برای گزینه های تحصیلکرده دیگر باز کند و در نهایت تصمیم با شورای حل اختلاف است که برخورد قانونی داشته باشد یا اقماض کند.

موسوی اجاق در پاسخ به اینکه تکلیف انتخاب شهردار بعد از انحلال شورا چه خواهد شد، عنوان داشت: قائم مقام شورای شهر استاندار است و در این زمینه تصمیم می گیرد و ما نیز  با این روند که منجر به نابودی شورای شهر است در هیچ جلسه ای شرکت نمی کنیم.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :