به گزارش کلهرنیوز ، قاسم رضائیان‌ زاده روز یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به پایش فعال بیماری آنفلوآنزای پرندگان نیز اشاره کرد و افزود: در سال‌ های گذشته همزمان با موج بیماری که کشورهای اروپایی را در برگرفت، کانون‌هایی نیز در داخل کشور ما مشاهده و به خوبی کنترل شد.
وی از نقش بسزای دامپزشکی در پیشگیری از انواع بیماری های دامی و بخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یاد کرد و گفت: مقابله با بیماری‌ ها در استان‌های مرزی از جمله کرمانشاه اهمیت دو چندانی دارد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها در مرز ۲ کشور منطقه امنی به نام «بافرزون» تعریف می‌شود که برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های دامی پوشش ایمنی خاصی در این نوار اعمال می‌شود، گفت: متاسفانه ما در مرز با کشور عراق چنین منطقه‌ ای نداریم.
معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور معتقد است این امر شرایط کرمانشاه را در مقابله با بیماری‌های دامی ویژه می‌ کند و از مسئولان استان کرمانشاه خواست حمایت بیشتری از دامپزشکی کنند.
رضائیان زاده در ادامه هدف اصلی اقدام های دامپزشکی را ارتقا تولید فرآورده‌های دامی عنوان کرد و ادامه داد: باید تمام توان خود را برای رسیدگی به امور تولید متمرکز کنیم.
وی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی برای رسیدن به این اهداف در کنار هم حرکت خواهند کرد و البته در این بین اجازه سوءاستفاده به افراد زیاده ‌خواه داده نخواهد شد.
وی در مورد تغییر مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه نیز با قدردانی از هفت سال خدمت نادر پرور گفت: تغییرات مدیریتی امری طبیعی و در راستای تزریق انگیزه بیشتر در سازمان ها انجام می شود.
او با آرزوی موفقیت برای حاجی محمدی سرپرست جدید دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد که خدمت رسانی به جامعه هدف اولویت اول دامپزشکی است و این ماموریت اصلی نباید هیچگاه فراموش گردد.
در استان مرزی کرمانشاه که ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و ۱۱ کشتارگاه سنتی و ۹ کشتارگاه مرغ در استان فعال است.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :