معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در ۶۲ نقطه از سطح استان کرمانشاه خبرداد.

به گزارش کلهرنیوز از ایسنا  ، پروانه حیدری با بیان اینکه نوروز امسال نیز همچون سالهای گذشته برپایی غرفه های صنایع دستی و سیاه چادرها را اجرا کرده ایم، اظهار کرد: جمعا ۳۷۶ غرفه صنایع دستی در ۶۲ نقطه از سطح استان برپا شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این غرفه ها بصورت سیاه چادر برپا شده که علاوه بر عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات استان برنامه های دیگری را نیز اجرا خواهند کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان افزود: پخت و عرضه انواع آش ها و شیرینی های محلی و همچنین اجرای مراسم آئینی همچون هلپرکی از جمله‌ی این برنامه ها است.

وی در خصوص برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سطح شهر کرمانشاه نیز عنوان کرد: در ۲۰ نقطه سطح شهر کرمانشاه این غرفه ها برپا شده اند.

حیدری تصریح کرد: در مجموعه جهانی تاق بستان دو نمایشگاه صنایع دستی را برپا کرده ایم.

وی اضافه کرد: میادین، بناهای تاریخی که تعداد گردشگران بازدید کننده از آنها زیاد است و نیز پارک های مهم سطح شهر از جمله مکان هایی هستند که در آن ها نمایشگاه های صنایع دستی برپا شده است.

معاون صنایع دستی استان معرفی صنایع دستی، سوغات و فرهنگ بومی و محلی استان را از اهداف برپایی نمایشگاه های صنایع دستی عنوان کرد و گفت: همچنین ایام نوروز فرصتی است تا هنرمندان صنعتگر استان بتوانند بخشی از محصولات خود را بفروش برسانند و رونقی در کار آنها ایجاد شود.

منبع: ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :