به گزارش کلهرنیوز ، اولین جلسه رسمی ستاد مدیریت بحران سال ۹۸ به منظور ایجاد آمادگی در خصوص وقوع سیل احتمالی در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

جلیل بالایی در این جلسه اظهارداشت: از اوایل روز یکشنبه و دوشنبه آیند اوج پیک بارش را در استان داریم و بیشترین بارش به سمت شهر کرمانشاه است.

بالایی افزود: به گفته کارشناسان سامانه جدیدی که به آسمان کرمانشاه خواهد رسید، درمدت زمان ۲۴ ساعت به اندازه یک سال بارش باران را در پی خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه فصل بهار فصل طغیان چشمه‌ها و رودخانه است، گفت: ظرفیت سدهای استان بیش از ۹۰ در صد تکمیل است و با بارش‌های سیل آسا جدید نیاز به مدیریت بحران همه جانبه هست.

بالایی در ادامه سخنانش از اخطار سیل و آبگرفتگی به همه دستگاه‌ها خبرداد و افزود: از کلیه هم استانی‌ها میخواهم هر شهروند یک بحران‌یار باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان افزود: در پی بخشنامه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور در روزهای آینده کلیه استانداران، فرمانداران و مدیران کل ادارت، بانک‌ها و ..  باید در حالت آماده باش کامل باشند و همه مرخصی‌ها تا پایان سامانه بارشی لغو می‌باشد؛ شرایط بحرانی و سخت پیش روی ماست؛ همه دستگاه‌ها و مدیران بایستی پای کار باشند.

بالایی از عموم مردم خواست در روزهای ۱۱و ۱۲ فروردین از تردد غیر ضروری جدا خودداری کنند.

دستور سرلشکر باقری برای همکاری کامل نیروهای نظامی

بالایی تاکید کرد: پیرو دستور سرلشکر باقری فرمانده‌هان ارتش، سپاه، مرزبانی، هوانیروز و نیروی انتظامی تمام امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌ها را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

دستور تخریب پل کمربندی غربی

مدیرکل مدیریت بحران استان، از دستور تخریب پل کمربندی غربی شهر کرمانشاه توسط استاندار خبرداد داد و افزود: به گفته استاندار احتمال طغیان رودخانه‌ها هست و این پل می تواند مشکل ساز باشد.

به گفته بالایی استاندار کتبا از شرکت آب منطقه‌ای خواسته یک تیم قوی مسئول ورود و خروج سدها قرار دهد، ممکن است از۹ سد استان هر لحظه یکی یا چندتای آنها سر ریز کند؛ از این رو باید دریچه‌های ورودی و خروجی آب تنظیم شود و سدها کاملا تحت نظر باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به ۳۰۰۰ روستا در استان کرمانشاه، گفت: ۱۷۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و  به موجب قانون دهیاران این روستاها مسؤولیت ستاد بحران روستاها را عهده دارند.

بالایی با اشاره به موج شدید بارش‌ها و خسارت ناشی از آن گفت: برآورد شده تا امروز ۷۶۵  میلیارد تومان اعتبار بازسازی اماکن، راهها، پل‌ها و اراضی کشاورزی نیاز است./منبع:فارس -کرمانشاه

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :