به گزارش کلهرنیوز ، به نقل از کمیته اطلاع رسانی یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد علاقمندان تا ٣٠ خرداد می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

این جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می شود و هنرمندان در هر دو بخش می توانند شرکت کنند.

اولویت موضوعی جشنواره:

١- عملیات مرصاد (آثار اجرایی در خصوص عملیات مرصاد در بحث ارزیابی در اولویت بوده و از لحاظ مالی نیز از  امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند بود)

٢- تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

٣- مقاومت، ایثار و شهادت

٤- مدافعین حرم

٥- آسیب های اجتماعی

اولویت انتخاب آثار:

١-اولویت انتخاب آثار در هر بخش با نمایشنامه های تازه نگارش یافته و دست اول خواهد بود.

٢- صرفاً نمایش هایی پذیرفته می شوند که تا کنون در هیچ جشنواره ی تئاتر ملی و بین المللی  شرکت داده نشده باشند.

 تذکر ١:  آثار اورجینالی که بعد از انتشار فراخوان یازدهمین جشنواره ی ملی تئاتر مرصاد در جشنواره ی دیگری پذیرفته  و اجرا می شوند مستثنی هستند.

تذکر ٢: چنانچه بعد از پذیرش و در زمان برگزاری جشنواره ی ملـی تئاتر مـرصاد خلاف  این بنـد مشاهـده شود نمایش توسط دبیرخانه و کمیته فنی از بخش داوری کنار گذاشته خواهد شد و هیچ کمک هزینه ای به گروه تعلق نمی گیرد.

شرایط جشنواره:

١-هر کارگردان صرفاً می تواند در هر بخش فقط با یک اثر در جشنواره حضور داشته باشد.

٢- ستاد برگزاری جشنواره از پذیرش نمایش هایی که در ادوار گذشته جشنواره مرصاد حضور داشته اند معذور خواهد بود. ( لیست تمام آثار در صفحه اینستا گرام تئاتر ملی مرصاد به آدرس @mersad_theater_festival   و کانال تلگرامی@mersadtheater موجود است)

٣- ستاد اجرایی جشنواره تعهدی در قبال تأمین دکور، لباس،گریم و … ندارد.

٤- پس از ارزیابی آثار با صلاحدید ستاد اجرایی و کمیته فنی جشنواره، میزان کمک هزینه ی گروه ها در بخش صحنه ای از بیست میلیون ریال تا چهل میلیون ریال و در بخش خیابانی از پانزده میلیون ریال تا بیست وپنج میلیون ریال، بر اساس مقررات موجود محاسبه و پرداخت می شود.

٥- به نفرات برتر در بخش طراحی بروشور، طراحی نور،طراحی لباس، طراحی صحنه و فضا، آهنگسازی ، بازیگری زن و مرد، نویسندگی، طرح و ایده، کارگردانی و  در هر بخش از جشنواره به صلاح دید داوران جایزه نقدی و تندیس جشنواره اهدا می شود.

٦- ارسال نمایش در قالب ٤ لوح فشرده تصویری با کیفیت بالا و بدون قطع با یک دوربین و با فرمت DVD به همراه مجوز نویسنده و صاحب اثر و یک نسخه نمایش به صورت فایل PDFیا WORD  و یک قطعه عکس پرسنلی اسکن شده از کارگردان و تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره  به آدرس کرمانشاه- اسلام آبادغرب-هفتصد دستگاه –انتهای بلوار معلم –اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب –دبیرخانه ی دائمی جشنواره ی ملی تئاتر مرصاد( آثار ارسالی عودت داده نخواهد شد)

٧- کیفیت مدارک ارسالی به ویژه لوح فشرده ی تصویری برعهده ی متقاضی اثر است و در صورت عدم پخش تصویر و صدا دبیرخانه هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

٨-به مدارک ارسالی ناقص و یا مدارکی که پس از موعد مقرر به دبیر خانه جشنواره ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

٩- حضور در جشنواره به منزله پذیرش ضوابط اجرایی آن است و گروههای شرکت کننده ملزم به رعایت قوانین و مقررات و برنامه ریزی اجرایی جشنواره خواهند بود.

١٠- تعیین تاریخ و ساعت و مکان اجرای نمایش ها بر عهده ستاد برگزاری جشنواره و بر اساس امکانات موجود خواهد بود.

گاه شمار جشنواره:

آخرین مهلت ارسال آثار ٣٠ خرداد ١٣٩٨ (این تاریخ تمدید نخواهد شد)

معرفی آثار راه یافته به جشنواره ی ملی تئاتر مرصاد ١٥ تیر ١٣٩٨

برگزاری جشنواره نیمه ی دوم مرداد ١٣٩٨

 برای کسب اطلاعات بیشتر با شمار تلفن های ٠٩١٨٨٣٢١٠٧٦ و ٠٩١٨٩٣٢٨١٩٥ و ٠٨٣٤٥٢٤٠٦٤٩ و ٠٨٣٤٥٢٢٧١٢٠ تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :