به گزارش کلهرنیوز ، مشاهده تعداد زیادی ملخ در مزارع شهرستان ثلاث باباجانی این روزها موجب نگرانی‌هایی برای مردم این شهرستان به ویژه کشاورزان شده و آنها بیم دارند که این موضوع هجوم ملخ‌های موجب خسارات شدیدی به کشاورزی منطقه شود، اما مسئولان معتقدند این موضوع طبیعی است و هجومی در کار نیست.

ملخ‌های مزارع و باغات ثلاث‌باباجانی بومی منطقه هستند

سید افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: ما همه ساله در شهرستانهای پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی ملخ‌های بومی داریم.

وی با بیان اینکه مشاهده ملخ‌های بومی در مزارع باغات و جنگل‌های این مناطق و این زمان از سال اتفاق جدیدی نیست، افزود: این ملخ‌ها با ملخ‌های دریایی و صحرایی که به جنوب کشور حمله کردند تفاوت دارد و این ملخ‌ها بومی هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از مبارزه با این ملخ‌های بومی نیز توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌های مذکور خبر داد و گفت: هر ساله همکاران ما در مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های مذکور با همکاری کشاورزان و باغداران این مناطق این آفت را کنترل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع اتفاق عجیب و جدیدی نیست، تصریح کرد: ما هر سال با این موضوع روبرو بودیم و امسال نیز روبرو هستیم.

این مسئول گفت: به این منظور ما امسال و از ماه قبل ۲۶ تن سبوس و مقادیر لازم سم به شهرستان پاوه منتقل کردیم و همکاران ما مشغول کنترل این آفت هستند.

تعداد ملخ‌های بومی امسال از حد نرمال نیز کمتر است

علی منصوری، مدیر منابع طبیعی شهرستان ثلاث باباجانی نیز در این زمینه گفت: ملخ‌های مشاهده شده در جنگل‌های ثلاث باباجانی بومی منطقه هستند و از مناطق دیگر چون عراق وارد این شهرستان نشده‌اند.

وی افزود: اتفاقاً امسال تعداد ملخ‌های بومی منطقه نسبت به سال گذشته نیز کمتر هستند و هر ساله در منطقه وجود دارند.

این مسئول در خصوص مبارزه و کنترل این آفت نیز گفت: با توجه به اینکه زمین‌های کشاورزی در مجاورت جنگل‌های فوق هستند مبارزاتی که آنها در زمین‌های کشاورزی انجام می‌دهند در کنترل این آفت ها مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به گرمای هوا تعداد ملخ‌های بومی از حد نرمال نیز کمتر بوده و اقدامات جهاد کشاورزی برای کنترل آنها کفایت می‌کند.

منبع: مهر

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :