جنگ اقتصادی امروز علیه جمهوری اسلامی ایران به سردمداری استکبار جهانی و با نقش آفرینی ملیجکان منطقه ایش و همراهی خاموش کشورهای اروپایی در حالی بر اقتصاد کشورمان تحمیل شده است که دشمنان این مرز و بوم بارها و بارها طعم شکست را از انقلاب اسلامی ایران چشیده اند.

جنگ ظالمانه ای که با رویکرد به زانو درآوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق فشار بر مردم با ابزارهایی همچون ارز بالاخص دلار، طلا ، ارزاق عمومی،قاچاق معکوس،تحریم خرید نفت ایران و … در حال اجراست و تداوم آن دور از ذهن نیست. در حال حاضر با وجود انتظاردرست و به جا از مجموعه حاکمیتی جهت برخورد صحیح و به جا ، مناسب ، متوازن ، پیش دستانه ، بازدارنده و سازنده در جنگ اقتصادی حاضر نباید از نقش مردم در این بحران غافل بود.

همپوشانی حاکمیت و مردم امری انکار ناپذیر در عرصه های مختلف و شدائد است که هرکدام بدون پشتیبانی دیگری توفیقی نخواهد داشت.جنگ اقتصادی حاضر نیز از ان امر مستثنی نبوده و از آنجا که قصد دشمن سوءاستفاده از مردم با فشار بر آنها و ایجاد نارضایتی از حاکمیت قانونی کشور است،علیرغم بی مهری های بعضا فراوان برخی نهادهای حاکمیتی،نقش مردم در این برهه از زمان، نقشی اساسی و سازنده می باشد که ان شاءالله با الطاف الهی توفیق اجرای آن برای همگان حاصل گردد.

مقام معظم رهبری(دامت توفیقاته) در چند سال اخیر با دور اندیشی و تدبیر خاص بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی تأکید می فرمایند.تأکیداتی که علاوه بر ابراز و پیگیری آن در جلسات خصوصی با سران و مقامات گذشته و حاضر نظام،اکنون کلید واژه ی دیدارهای عمومی معظم له می باشد و دیگر از مطالبه ی حاکمیتی به مطالبه ی عمومی ایشان از مردم تبدیل شده است.

خرید کالای ایرانی با کیفیت، نیاز کشوربه واردات کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود را از بین می برد.زمینه ساز رونق تولید،افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت و کاهش چشمگیر واردات خواهد شد.فرآیند فوق نیاز بازار به ارز خارجی مخصوصادلار را به شدت کاهش داده و موجب تضعیف ارزهای خارجی از رقم های حاضر خواهد شد.

در این بین نباید خودکفایی را در صنایع مختلف از یاد برد. صنعتگران و کارگران به عنوان موج بزرگی از دریای عظیم جامعه ایرانی همیشه پیشران اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند و به تعبیر مقام معظم رهبری «وفادارترین» جامعه به انقلاب از ابتدای آن تا به امروز می باشند. این قشر که جمعیت بالای جامعه ایرانی را تشکیل می دهند می توانند در کنار مصرف کالای ایرانی ، با تکیه بر عظم انقلابی و تفکر جهادی به سوی خودکفایی در عرصه های مختلف و بی نیازی کشور به واردات به پیش بروند وگام بزرگی را در جهت فائق آمدن در این جنگ اقتصادی بردارند.

جامعه ایرانی برای پیشرفت و پیروزی در این جنگ تحمیلی، و به منظور شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد باید با حمایت از کالای ایرانی،تلاش در جهت خودکفایی در همه ی عرصه های صنعت،با نگاه به آینده،زمینه سازی رونق تولید بر اساس دو اصل رقابتی کیفیت و قیمت محصول،جایگزینی ارزهای رایج سایر کشورها به جای دلار در صورت نیاز،نقش آفرینی نماید.

حمایت از کالای ایرانی،اقتصاد مقاومتی،رونق تولید،باطل السحر تحریم ها و شکستن آقایی دلار است.پس زمینه ساز شکست دشمن در جنگ اقتصادی باشیم.

 

انشاءالله

بهنام پیداکالیانی

این خبر را به اشتراک بگذارید :