به گزارش کلهرنیوز ، محمد جهانیان ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بازرسی یک سازمان نظارتی برای توجه به اجرای صحیح قوانین است، اظهار داشت: این سازمان هم در قانون اساسی و هم در تشکیل سازمانی وظیفه مبارزه با فساد را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه سه نوع بازرسی مستمر، موردی و فوق العاده داریم، گفت: در سال ۹۷ حدود ۳۴ بازرسی مصوب مستمر داشتیم که با ۶ برنامه پیشنهادی ۴۰ برنامه مستمر رسیدگی کردیم.

بازرس کل قضائی استان کرمانشاه بیان داشت: در این بازرسی‌ها ۹۱ فقره گزارش اصلاح امور، ۱۷۶ فقره گزارش اختصاصی و در مجموع ۲۶۸ فقره گزارش اختصاصی تخلفاتی داشتیم.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته همچنین ۹۱ فقره گزارش اصلاح امور، ۱۷۶ فقره گزارش اختصاصی و ۲۶۸ فقره گزارش اختصاصی تخلفاتی داشتیم.

جهانیان تصریح کرد: در سال ۹۷ حدود ۵۲۰ مورد پیشنهادات، تذکرات، توصیه و گزارشات اصلاحی در پرونده‌ها گزارش شده است.

وی افزود: تعداد ۳۷۴ فقره از پرونده‌ها به مراجع قضائی و انظباطی معرفی شدند که از این تعداد ۳۱۴ مورد مربوط به تخلفات اداری بود که ۱۴۰ نفر آنها از مدیران هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ همچنین ۴۱ محکومیت را واصل کردیم و مابقی نیز در دست اقدام هستند، ادامه داد: در این راستا ۶۰ نفر به مراجع اختصاصی کیفری معرفی شدند که نصف این تعداد از مدیران بودند.

بازرس کل قضائی استان کرمانشاه گفت: حدود ۱۶۶ فقره گزارش اثربخش و هشداری داشتیم که آثار آنها را در دستگاه‌ها مشاهده کردیم و ۲۰ فقره نامه هشداری در حوزه برنامه‌های مهم نیز داشتیم.

وی به فعالیت سامانه شکایت مردمی ۱۳۶ در سازمان بازرسی اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته جزو ۳۰ درصد اول کشور بودیم و نسبت به استان‌های دیگر فراوانی بیشتری در این زمینه داشتیم.

وی ابراز داشت: سال ۹۷ حدود ۱۶۴۴ مورد ثبت شکایت تعیین تکلیف شده است که ۲۸۸ فقره در حال بررسی هستند.

بازرس کل قضائی استان کرمانشاه گفت: سامانه شکایت امسال هم نسبت به سال گذشته تراکم بیشتری دارد و تا امروز ۳۷۴ مورد در سامانه ثبت شکایات و اعلامات داریم که ۲۵۰ فقره شکایات و ۱۷۴ فقره اعلانات است و این نسبت به مشابه سال قبل افزایش را نشان می‌دهد.

مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :