به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه انسان باید دین مدار باشد، اظهار داشت: چیزی که انسان را نجات می دهد دین است و سیدالشهدا(ع) و یارانش خود را برای دین فدا کردند.

وی افزود: دین برنامه زندگی است و امور دنیوی، اخروی، روحی و معنوی را مدیریت می کند.

همه پیشرفت بشر در دین خلاصه می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دین امری فطری است، بیان داشت: همه ترقیات بشر در دین خلاصه می شود.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت ۵ مهر سالروز شکست حصر آبادان عنوان کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و ملت ما مدیون خون شهدا هستند.

وی همچنین ۷ مهر ماه سالروز شهادت روحانی مبارز و مجاهد آیت الله سید عبدالکریم هاشمی نژاد را گرامی داشت و گفت: این شخصیت برجسته توسط منافقین به شهادت رسید.

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین روز آتش نشان و نیز سالروز شهادت شهدای گرانقدر کلاهدوز، نامجو، فلاحی و فکوری را گرامی داشت.

دفاع مقدس باید زنده بماند

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند دفاع مقدس نباید فراموش شود و باید زنده بماند.

وی تصریح کرد: ۸ سال دفاع مقدس سالهای بی نظیری بود و باید درس های آن باقی بماند چرا که در این سال ها نه فکرمان، نه ناموس و خاکمان را به دشمن ندادیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه این جمهوری اسلامی جمهوری عزت است، بیان داشت: با توکل به خداوند متعال ۴۰ سال ایستادگی کردیم و این ایستادگی را امام به ما آموخت.

ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در کشور

آیت الله علما همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان اظهار داشت: مسئولان باید به این امر توجه داشته باشند، همین کارهای مهم فناوری هسته ای را در کشور جوانان ما انجام دادند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه خاطر نشان کرد: وحدت کلمه در کشور باید حفظ شود.

خطیب جمعه کرمانشاه عنوان کرد: حمایت از تولید داخلی و تولید کنندگان باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان هم باید زمینه را برای رونق تولید داخلی فراهم کنند.

آیت الله علما با اشاره به پیشرفت های کشور در بخش های مختلف ادامه داد: کشور ما امروز با اقتدار پله های ترقی و پیشرفت را طی می کند و این اقتدار با نیروهای سپاه، بسیج، ارتش،  نیروی انتظامی و …. و نیز خود مردم به دست آمده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر استفاده از ظرفیت جوانان تذکر داده اند، بیان داشت: جوانان ذخیره کشور هستند و نباید از آنها غافل شد.

مرصاد

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :