به گزارش کلهرنیوز ، گروه کوهنوردی راسخون با مدیریت برادرجانبازوبسیجی حاج کیومرث چراغی بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش به قلل مرتفع کشوراز جمله اشترانکوه کرکس سبلان بیستون و …. صعودکردندودراین صعودها یاد و خاطرات شهدای عزیز ورزشکار افتخارآفرین را زنده نگهداشتند .

حاج کیومرث چراغی طی گفتگویی دراین راستاگفت:گروه راسخون همه ساله بمناسبت این هفته صعودهایی به قلل مرتفع ایران داشته که هدف اصلی از این صعودها زنده نگهداشتن یاد خاطرات شهدای گرانقدر ورزشکار و ورزشکاران افتخارآفرین بوده است .

مهندس چراغی با تبریک این هفته به جامعه ورزش استان درخصوص خصوصیات حاج خدامرادچراغی ابوی خودگفت: پدرم درسن۱۵سالگی در باشگاه نیرودرستی کرمانشاه زیرنظرمرحوم حاج آقاخسروی وپدرشهیدان والامقام شهبازی رشته وزنه برداری را فراگرفت وسالهادراین ورزش فعالیت کردوطی سالهای۱۳۳۹تا۱۳۵۰چندین عنوان قهرمانی دردسته۶۰و۶۷/۵کیلوگرم کسب نمودند که پس ازسالهاکسب تجربه با حکم مربیگری و داوری درجه یک ملی از فدراسیون جمهوری اسلامی منشاخدمت ارزنده وشایسته به جوانان این شهرازجمله خودبنده بودند ، که افتخارمیکنم چنین مربی بااخلاق و شایسته ی ورزشی داشته ام.

مدیرگروه کوهنوردی راسخون گفت: پدرم با شروع جنگ تحمیلی نیزسالها در خطوط مختلف جبهه های حق علیه باطل بعنوان یک رزمنده و یک ورزشکار مطرح درکنارسایر همرزمانش ازاین آب و خاک دفاع کرد حتی علیرغم مجروحیت شان و همچنین باتوجه به اینکه مابعنوان جنگزده قصرشیرین محسوب می شدیم وازمشکلات مختلف برخورداربودیم ، ایشان هرگزازاین دفاع مقدس کوتاهی ننمودند . وازیادگاران ۸سال دفاع مقدس بودند. پدرم بنابه گفته دوستان و آشنایان در زمان طاغوت نیزفردی مذهبی و انقلابی ومتعهدبه احکام اسلامی بود.

چراغی افزود:به نظر بنده درست است که چنین ورزشکارانی باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و علم ورزش وانواع تغذیه ها مثل ورزشکاران این دوران قهرمان المپیک نشدند و سطح ورزش ایران در حدود حد آسیایی بود ،ولی ایمان دارم با همان علم ورزش بسیارساده آن سالها،آنان هم ورزشکارملی بودند هم اسطوره ادب و اخلاق ومنش پهلوانی واحترام به پیشکسوت . که بنظرم اگراحترام به پیشکسوت و نظم ونزاکت درروحیات ورزشکارنباشدروح و معنای آن ورزش مرده است.

ایشان درپایان گفت:شهرماهمچون حاج خدامرادچراغی ها کم نداشته وندارد، رفتارواخلاقیات آنهازبانزدهمگان است، پس بیاییم برای ازبین نرفتن منش پهلوانی واحترا م در ورزش یاد این عزیزان را همه سال بخصوص درهفته‌ تربیت بدنی و ورزش زنده نگه داریم ویاد کنیم از پیشکسوتان ورزش استان ، که سالها نیز همرزم شهدای گرانقدربودند .

گفتنی است مرحوم خدامرادچراغی از قهرمانان بی بدیل وزنه برداری و از رزمندگان دفاع مقدس ، متولدسال ۱۳۱۷شهر کرمانشاه بود .

روحش شاد یادش گرامی

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :