به گزارش کلهرنیوز ، غلامرضا شهبازی ، با بیان اینکه براساس برآوردها بیش از ۱۵۰۰ زباله‌گرد در شهر کرمانشاه وجود دارد اظهار داشت: این افراد روزانه ۳۵۰ میلیون ریال از محل جمع‌آوری زباله‌ها درآمد کسب می‌کنند و به شهرداری کرمانشاه که وظیفه بازیافت زباله‌ها را برعهده دارد ضرر می‌زنند.

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه حضور این افراد در اجتماع آسیب‌های متعددی به همراه دارد بیان کرد: اقداماتی برای جمع‌آوری این افراد از سطح شهر در دست اقدام است تا چهره شهر از این گروه پاک شود و از آسیب‌های اجتماعی حول و حوش زباله‌گردی کاسته شود.

شهبازی یکی از درخواست‌های عمومی و مکرر شهروندان کرمانشاهی را مقابله با پدیده زباله‌گردی دانست و افزود: با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان مبنی بر انتشار و شیوع بیماری‌های گوناگون از سوی افراد زباله‌گرد، تهدید بهداشت عمومی و مخدوش شدن منظره شهر برخورد با این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

شهبازی با بیان اینکه خودرو و چرخ‌های این افراد زباله‌گرد در سطح شهر کرمانشاه توقیف می‌شود بیان کرد: اداره اجراییات ضمن دریافت حکم قضایی و با همکاری فرماندهی پلیس راهور نسبت به توقیف خودروهای افراد زباله‌گرد اقدام می‌کند زیرا وسایل نقلیه افراد زباله‌گرد تهدیدی برای تردد شهروندان است.

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: طرح جمع‌آوری و توقیف چرخ‌های افراد زباله‌گرد در سطح شهر کرمانشاه در حال انجام است اما رسیدگی به وضعیت زباله‌گردها نیازمند تعامل دستگاه‌های مختلف همچون فرمانداری، پلیس، سازمان‌های حمایتی، علوم پزشکی و غیره است./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :