به گزارش کلهرنیوز ، سیدجواد حسینی امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد،اظهار داشت: حدود ۱۰ درصد از جمعیت کل دنیا را معلولین تشکیل می دهند و ۴ درصد هم دارای معلولیت شدید هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: سیل و زلزله در استان کرمانشاه باعث شد که مدارس وضعیتی مناسب تر از قبل پیدا کنند.

این مسئول گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ است این در حالیست که سرانه فضای آموزشی در دنیا ۸.۳ متر است که این سرانه برای کودکان استثنایی باید پنج برابر بیشتر باشد.

۷۳ هزار دانش آموز در کشور به صورت فراگیر مشغول تحصیل هستند

حسینی خاطر نشان کرد: از ابتدای این دولت‌ها  تاکنون هشتاد و دو برابر تعداد دانش آموزان فراگیر افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر ۷۳ هزار دانش آموز در سراسر کشور به شکل فراگیر مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار مدرسه در سطح کشور دانش آموزان را به صورت فراگیر تحت پوشش قرار داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید دانش آموزان را به سمت حرفه آموزی پیش ببریم، گفت: اما آموزش زدگی و حافظه گرایی بلای جان نظام تعلیم و تربیت شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نیاز راه اندازی یک مرکز حرفه ای و پیش حرفه ای در منطقه اورامانات بیان داشت: در صورت تامین زمین ۵۰ درصد اعتبار احداث این مرکز را ما پرداخت می کنیم و ۵۰ درصد دیگر آن را از طریق خیرین تامین خواهیم کرد.

فعالیت ۴۷ مرکز ویژه اوتیسم در کشور

حسینی اظهار داشت: در کشور ۴۷ مرکز ویژه اوتیسم داریم که بیش از ۲ هزار دانش آموز اوتیسمی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴ استان ما دارای مرکز توانبخشی اوتیسم هستند که استان کرمانشاه به دلیل اینکه این مرکز در فضای اداری برقرار است نمی‌توانیم جزو استان هایی که مرکز اوتسیم دارند محسوب کنیم لذا باید از ناحیه خیرین پول ساخت یک مرکز اوتیسم فراهم شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مجوزی به عنوان مرکز جامع توانبخشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نداریم اما ۱۲ مرکز داریم که با عنوان مرکز مشاوره راهنمایی و توانبخشی خانواده فعالیت می کنند.

حسینی از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست تا پیگیر راه اندازی مرکز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی در استان کرمانشاه باشند.

کمبود ۱۲۰ مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به استانداردها

این مسئول در ادامه در خصوص اعتبار سرویس ایاب و ذهاب گفت: از سال ۹۱ تاکنون ۴۲ برابر اعتبار سرویس ایاب و ذهاب افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ میزان ۴۶ میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب این دانش آموزان در کشور اختصاص یافته خاطر نشان کرد: البته حمل و نقل دانش آموزان با نیازهای ویژه وظیفه شورای شهر و شهرداری ها است که باید در این راستا کمک کنند ما نیز به میزان ۵۰۰ میلیون بیشتر از سهم برای استان کرمانشاه اختصاص می‌دهیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان داشت: ۱۲۰مدرسه استثنایی برای رسیدن به استانداردها کمبود داریم که خیرین مدرسه‌ساز تعهد کردند این مدارس ساخته شود./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :