به گزارش کلهرنیوز ، صائب مدرسی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: طرح امداد زمستانی اورژانس  از بیستم آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز شد و تا بیست و پنجم اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح ۳۳ پایگاه جاده ای و ۳۳ آمبولانس به کارگیری می شود و همچنین از خودروهای کمک دار به منظور انتقال مصدومین در مناطق صعب العبور استفاده خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سطح استان ۶۳ پایگاه شامل ۳۳  پایگاه جاده ای، ۲۹ پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی فعال است.

این مسئول با بیان اینکه مجموعا ۱۴۰ آمبولانس در سطح نقاط جاده ای و شهری به کارگیری می شود، گفت: پایگاه های شهری نزدیک به جاده نیز می توانند به کمک نقاط جاده ای بشتابند.

مدرسی بیان داشت: در راستای اجرای طرح امداد زمستانی اقداماتی از جمله آموزش پرسنل برای رانندگی در شرایط آب و هوایی نامناسب و تجهیز آمبولانس به زنجیرچرخ و لاستیک یخ شکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه های جاده ای مجهز به پتو و گرمکن و دپوی کنسرو و خوراکی هستند، عنوان کرد: اگرچه اسکان وظیفه هلال احمر است اما ظرفیت اسکان محدود در این پایگاه ها فراهم شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه از برگزاری کلاس کوهنوردی در برف و یخ برای پرسنل اورژانس خبر داد و خاطرنشان کرد: پایگاه ها به آمبولانس های کمک دار و دو دیفرانسیل دار تجهیز شده اند.

مدرسی با بیان اینکه برای انتقال مادر باردار در شرایط آب و هوایی بد خودروی پشتیبان داریم، گفت:  پرسنل پایگاه های جاده ای با توجه به شرایط جوی در آماده باش کامل به سر می برند.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :