به گزارش کلهرنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با توصیه همگان به تقوا و پرهیزگاری و دوری از معصیت اظهار داشت: انسانی را با شخصیت و فضیلت می‌گویند که ملاک تقوا را در همه جا به اذن خدا بتواند رعایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: خداوند در آیات قرآن همواره عبادت، خالقیت و تقوا را به رخ انسان می‌کشاند. کلمه تقوا برای همه انسان‌هایی که با معیار و ملاک عمل می‌کنند قابل استفاده است.

وی، تقوا را هشدار دهنده عنوان کرد و گفت: تقوا از ریشه وقایه و به معنی پرهیز از خطر است و کسی نیست در دنیا و بین انسان‌ها که از خطر پرهیز نکند.

آیت‌الله علما متذکر شد: با بندگی و عبادت زمینه تقوا را می‌توانیم هموار کنیم و این تقوا نیز بهترین زاد و توشه را برای انسان فراهم می‌کند. تقوا سرمایه بزرگی برای انسانهاست و بهترین زاد و توشه همین تقوای الهی است.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه با تاکید به تفکر در آفاق و آنچه مابین زمین و آسمان است، ادامه داد: همه اینها استدلال است برای اینکه انسان به حقیقت خود پی ببرد و در این صورت است که غیر از تقوا نمی‌تواند مسیری را انتخاب کند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: امام (ره) با تقوای علمی، عملی و اخلاقی توانست در مقابل ابرقدرتهای شرق و غرب بایستد.

وی با اشاره به روایاتی از امیرالمومنین علی (ع) افزود: این امام همام فرمودند که تقوا را در پنهان و آشکار رعایت کنید و همیشه با واقع و حق ملازم باشید.

آیت الله علما به چهارم دی ماه سالروز تولد حضرت عیسی (ع) اشاره داشت و خاطرنشان کرد: حضرت عیسی جزو پیامبران اولوالعزم است و از خصوصیات والایی برخوردار است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: نیمی از وجود حضرت عیسی زمینی و نیمی الهی بود و کلمات عرفانی بسیاری از این پیامبر بزرگوار به جا مانده است که مناجات‌های خداوند با این پیامبر عظیم‌الشان بوده است.

وی اظهار داشت: روایات فردی، اجتماعی، عرفانی و الهی از حضرت عیسی نقل شده است که بسیار آموزنده است.

آیت الله علما گفت: امام خمینی (ره) در بیانیه‌ای همه سران را دعوت کردند و فرمودند همانند حضرت عیسی عمل کنید.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه افزود: رئیس جمهور آمریکا که ادعای می‌کند مسیحی است باید به سیره و منش پیامبر خود عمل کند.

وی با اشاره به سخنی از امام (ره) که فرمودند مستضعفان ولی نعمت ما هستند، گفت: یکی از توصیه‌های امام (ره) به مسئول و غیر مسئول خدمت به مستضعفان بود و خدمت به این جامعه هدف را بالاترین خدمت می‌دانست.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه بیان داشت: همچنین به جوانان در امر ازدواج و تهیه جهیزیه کمک کنید که هیچ خدمتی بالاتر از این نخواهد بود.

آیت‌الله علما در ادامه به کمک معنوی به جوانان و نوجوانان تاکید داشت و افزود: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به این امر بسیار سفارش کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: همانطور که رهبر انقلاب می‌فرماید آمریکا از مقاومت و ایستادگی ملت ایران هراس دارد.

وی افزود: آمریکا انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها را برای کشور ما برنامه‌ریزی کرد اما ایستادگی و مقاوم ملت ما آمریکا را عصبانی کرده است.

آیت‌الله علما گفت: از اول انقلاب تا امروز آمریکا آغازگر همه ستیزها و دشمنی‌ها با ملت ایران و حامی مخالفین کشور ما و منافقین بوده است. همچنین در قضایا و اغتشاشات اخیر بدون شک دست آمریکا در کار بوده و اتاق فکری برای این منظور تشکیل داده است.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر در خطبه‌های نماز اشاره کرد از برجسته‌ترین نعمت‌های شگفتی ساز الهی فریضه نماز است که باید به این مهم توجه داشته باشیم و فرزندانمان را به برپاداشتن نماز تشویق کنیم./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :