به گزارش کلهرنیوز ،فریبرز کرمی ، با اشاره به اینکه راهدارخانه‌ها از نخستین بارش باران یا برف در آماده‌باش قرار می‌گیرند اظهار داشت: طرح زمستانی به‌طور رسمی از یکم دی‌ماه آغاز شده است و تمامی ناوگان و تجهیزات آماده و به‌روز شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۹ تیم ثابت و سیار با تمام تجهیزات در سطح راه‌ها مستقر شده‌اند عنوان کرد: ۴۴ راهدارخانه در سطح جاده‌ها در آماده‌باش کامل هستند و بخشی از آن‌ها برای اسکان موقت در راه‌ماندگان تجهیز شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ دستگاه ناوگان سبک و سنگین به‌صورت ثابت در جاده‌ها مستقر هستند گفت: ۵۰۰ نیروی راهداری در جاده‌ها حضور دارند.

کرمی با بیان اینکه امسال تمام سیلوهای محل دپوی شن و نمک پر است افزود: بیش از ۳۷ هزار تن شن و نمک خریداری شده و آمادگی کامل وجود دارد.

وی با اشاره به دلیل مسدود شدن برخی از محورها هنگام بارش برف عنوان کرد: با وجود فعالیت تیغه برفروب بخشی از برف در سطح جاده باقی می‌ماند و در این شرایط پلیس راه با توجه به وضعیت محدودیت یا ممنوعیت تردد اعلام می‌کند.

کرمی با بیان اینکه این محدودیت و ممنوعیت به‌طور معمول در گردنه‌های مشهود است گفت: چنانچه خودرویی از لاستیک مناسب و یخ‌شکن استفاده نکرده باشد به‌طور قطع به زنجیر چرخ نیاز دارد و بدون زنجیر امکان تردد در مسیر تیغه‌زنی شده وجود ندارد./تسنیم

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :