به گزارش کلهرنیوز ، پرویز توسلی زاده امروز یکشنبه در اولین یادواره شهدای حقوقدان بسیجی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با صدور بیانیه گام دوم انقلاب به تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب پرداخت و توصیه‌هایی به عنوان جهاد بزرگ جهت ساختن ایران اسلامی بیان فرمودند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در همه بخش‌ها حقوقدانان مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب مسئله عدالت بسیار پررنگ دیده شده است، خاطرنشان کرد: حقوقدانان تأثیر گذارترین قشر جامعه هستند چون اینها هستند که می‌توانند در افزایش مشروعیت نظام نقش آفرینی کنند.

توسلی زاده گفت: مسئله اسلامی شدن علوم از موضوعات مهم است چرا که این برخلاف علوم پایه بر اساس نظریه سازی و تأثیر گذاری بر روی انسان‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: وظیفه علم حقوق تنظیم رابطه حق و تکلیف است که این رابطه برگرفته از نظریات اسلامی است و به این جهت حقوقدانان تکلیف سنگینی بر عهده دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: مفهوم عدالت پس از توحید گسترده‌ترین معناست و در نظام‌های مختلف معانی متفاوتی دارد که در نظام فکری اسلام عدالت دارای یک بعد مادی و یک بعد معنوی است.

توسلی زاده تصریح کرد: عدالت در دیدگاه اسلام و نظام جمهوری اسلامی به این معنی است که هیچکس رضایت به خلاف عدالت ندارد لذا می‌بینیم که به طور عادلانه امکانات رفاهی در دورترین نقاط کشور تقسیم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره فرمودند که انقلاب به مرحله خودسازی، جامعه سازی و تمدن گرایی وارد شده است و به حمد خدا در همه حوزه‌ها بر اساس مبانی دینی وارد چهل سال دوم انقلاب شدیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: پیروزی انقلاب آغازگر عصر جدید در کشور بود و توانست تفکر شرق و غرب را کنار بزند و تنها تفکر نظام جمهوری اسلامی را پیش بگیرد که مصداق بارز آن جبهه مقاومت و شهدایی همچون سردار سلیمانی است.

توسلی زاده با اشاره به برنامه‌های دستگاه قضا در برخورد با مفاسد در راستای صیانت از تضییع حقوق عمومی، گفت: بستن منافذ فساد در دستگاه‌های اجرایی از مهمترین اقدامات در پیشگیری از مفاسد اقتصادی است.

وی خدمت به مردم را یکی دیگر از اقدامات شایسته حقوقدانان عنوان کرد و گفت: بحث هر مسجد یک حقوقدان در دادگستری به همت بسیج حقوقدانان در دستور کار قرار گرفت و امروز همه حقوقدانان در مساجد حضور پیدا کرده و مطالب حقوقی مردم را می‌شنوند و پیگیری می‌کنند./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :