به گزارش کلهرنیوز ، اعضای هیئت علمی گروه بیماری‌های عفونی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به دنبال شیوع بیماری کرونا طی پیامی وضعیت قرمز و هشدار اعلام کردند که به شرح زیر است:

همشهریان عزیز همانگونه که می‌دانید، فرزندان شما در حوزه سلامت روزهای سختی را می‌گذرانند، اما روزهای بسیار سخت‌تری برای اینان و برای شما در پیش است.

خطر ابتلا به کرونا همه شما، فرزندان و اعضای خانواده، عزیزان، دوستان و‌ خویشاوندان شما را به طور جدی تهدید می‌کند.

در صورت برآمدن سیل بیماری، هیچ کسی در امان نیست، حتی شما، کسی روئین‌تن و مصون نیست و سایه بیماری و مرگ ممکن است بر سر هرکسی بیفتد، مگر با رعایت موازین و اقدامات بهداشتی.

همانگونه که می بینید حتی زیارت خانه خدا و فرایض نمازجمعه و جماعت تعطیل شده و فعالیت ادارات به حداقل رسیده است. لذا از شما خواهش می‌کنیم که از همین امروز مغازه‌ها و کسب و‌کارهای خود را از نظر تردد و‌ تجمع مدیریت کنید، خودروهای خود را متوقف کنید، به خرید و قدم زدن‌در خیابان‌ها، پاساژها و پارک‌ها خاتمه دهید.

مهمانی، شب‌نشینی و ‌دید و بازدید را تعطیل کنید، خود و خانواده را در خانه قرنطینه کنید و به هیچ وجه به دید و‌ بازدید عید و ‌مسافرت نوروزی فکر نکنید. این کار از نظر ما شدیدا ممنوع است.

رفتارهای بهداشتی از جمله شستشوی مکرر دست‌ها، عدم دست دادن و‌ روبوسی و … را ادامه داده، رفت و ‌آمد در شهر را به حداقل برسانید، هرگز و هرگز کاری که موجب تجمع عده‌ای می‌شود، انجام‌ندهید و خود از جمع دوری کنید ، دستورات بهداشتی را جدی بگیرید و بخصوص مواظب سالخوردگان و ‌افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باشید و مراوده خود را با آنان، کمتر کنید.

بیایید با توکل بر خدا با همت و قلب‌هایی نزدیک، اما جسم دور از هم، به مبارزه با بیماری برخیزیم و کرونا را شکست بدهیم.

این‌ پیام را به منزله هشدار و اعلام وضعیت قرمز بهداشتی تلقی کنید و به همه کسانی که دوست دارید، این اخطار را از جانب ما اعلام کنید./تسنیم

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :