به گزارش کلهرنیوز ، روزهای آخر سال است و به رسم هر ساله چشم همه بازاریان به خریدهای عیدی بود که امسال کرونا آنرا از آنها دریغ کرد و کسبه ماندند و چک‌ها و بدهی‌هایی که با کسادی بازار حالا حالاها پاس نمی‌شود.

اینجا در سرپل‌ذهاب وضعیت کمی فرق دارد؛ بازاریان فهیم برای سلامت شهروندان کرکره‌هایشان را پایین کشیدند تا مردم در این روزها کمتر به بازار مراجعه کنند.

تعطیلی خودجوش و اختیاری اتحادیه صنف های مختلف شهرستان سرپلذهاب برای شکست کرونا تصمیم و اقدامی مهم و ارزنده است که از سوی مردم این شهرستان انجام شده است و شهرهای دیگر هم باید آنرا الگو قرار دهند.

با توجه به وضعیت اقتصادی و گرانی در بازار و ضررهای متحمل شده از بیماری کرونا، مردم سرپلذهاب و مغازه داران با درک و فهم بالا برای شکست این بیماری با مسئولین همگام شدند و عزم خود را جزم کردند تا حافظ سلامتی خود و هم نوعان باشند و به همین دلیل مغازه های خود را بستند.

برخی دیگر از مغازه داران که نیازهای اولیه و اساسی مردم را تامین می کنند به صورت کاملا بهداشتی و رعایت نکات لازم در خدمت شهروندان هستند و با در اختیار گذاشتن دستکش و حتی تعبیه روشویی و مایع ضدعفونی در محل مغازه خود، اقدامی پسندیده انجام دادند.

موجرهای باانصاف بازار سرپل‌ذهاب

برخی از صاحبان واحدهای استیجاری شهرستان سرپلذهاب اجاره مغازه اسفندماه خود را از مستاجرین واحد صنفی به تعویق انداختند و برای حفظ شرایط ایده آل و قطع زنحیره انتقال بیماری کرونا با دیگر مردم‌ همگام شدند و این اقدام بخشندگی بسی جای تقدیر دارد.

اما با این اقدام، مسئولین ارشد کشور و استان هم باید برای جبران و کمک به ضررهای اقتصادی وارد شده به واحدهای صنفی آستین همت را بالا بزنند و با همکاری بانک ها برای بازپرداخت تسهیلات تصمیمات مهمی اتخاذ کنند.

 فرماندار سرپلذهاب و رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان ضمن تقدیر از اقدام خودجوش مغازه داران ، اعلام کردند که برای مساعدت از سوی بانک ها و جبران ضررهای اقتصادی به وجود آمده و اتخاذ تصمیم های لازم از سوی استانداری و مقامات بالاتر پیگیری خواهیم کرد./مرصاد

این خبر را به اشتراک بگذارید :