به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در شورای معادن استان که در استانداری برگزار شد، ضمن ابراز تأسف از حادثه گازگرفتگی معدنکاران در گیلانغرب اظهار داشت: متأسفانه این حادثه منجر به فوت یک نفر از هم استانی‌های ما شد که بسیار برای ما ناراحت کننده است و امیدواریم مسئولین ذیربط این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند تا شاهد تکرار چنین حادثه‌ای نباشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: اگرچه این موضوع به موقع و به خوبی مدیریت شد اما به خطر افتادن جان یک نفر هم برای ما بسیار مهم است و باید این مساله هرچه سریع‌تر آسیب شناسی شود.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع باید به سازمان بازرسی استان ابلاغ شود تا ظرف مدت یک ماه یا ۲۰ روز بررسی شده و کسانی را که در این قضیه قصور داشته معرفی و برابر قانون با آنها برخورد شود.

بازوند در ادامه از دادن اطلاعات اشتباه از طرف هلال احمر کشور در خصوص این قضیه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه اطلاعاتی از قبیل اینکه معدن در گیلانغرب ریزش کرده است و ۵ نفر در زیر آوار ماندند، که همه این اطلاعات غلط بوده است.

مدیر ارشد استان ادامه داد: اینکه معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور راجع به گیلانغرب اظهار نظر می‌کند اصلاً پسندیده نیست لذا ضروری است این موضوع به صورت مکتوب به هلال احمر کشور اعلام شود.

لزوم احیای معادن استان / ‏‬ معادن راکد به چرخه تولید بازگردند

استاندار کرمانشاه در خصوص احیا معادن نیز اظهار داشت: در سال جهش تولید باید تلاش کنیم تا معادن راکد به چرخه تولید برگردند چرا که معادن ثروت خوبی برای استان محسوب می‌شوند.

وی افزود: اینکه طی مدت کوتاهی معادن فعال استان از ۱۱۰ مورد به ۱۵۹ معدن رسیده است کار بسیار خوبی است اما هنوز پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم البته بخشی از آن مربوط به شرایط منطقه است اما در هر صورت باید در جهت جهش تولید گام‌های مؤثری برداریم.

مدیر ارشد استان معادن استان را برای تولید ثروت بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: متأسفانه بروکراسی سختی بین سازمانها حاکم است که باید برای رسیدن به شرایط مطلوب آنها را حذف کنند چرا که اگر بخش خصوصی برای به دست گرفتن معادن با این بروکراسی مواجه شوند کنار کشیده و همین امر مانع جهش تولید می‌شود.

بازوند همچنین به مراحل ساخت موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: علی رغم مشکلات قانونی کمیته نظارتی تلاش خوبی در جهت حل و فصل این مشکلات دارد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان صمت و همه دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند تا موزه دفاع مقدس که قرار است رشادتهای رزمندگان در ۸ سال جنگ تحمیلی را به نسل آینده منتقل کند، در استان احداث شود.

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه تنها استانی است که جنگ از این استان آغاز و در این استان نیز به پایان رسید اما هنوز موزه دفاع مقدس ندارد لذا باید همه همت خود را برای احداث این موزه بکار بگیریم./مرصاد

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :