گزارش کلهرنیوز،محمودرضا مرادی امروز یکشنبه در ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه اظهار داشت: وضعیت بیماری کرونا در استان تا حدودی نسبت به گذشته بهتر شده است و شاهد سیر کاهش این بیماری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد افراد بستری را تا ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۴۴ نفر در بخش ویژه بستری هستند که ۱۱ نفر به دستگاهاکسیژن وصل هستند و وضعیت خوبی ندارند‌

وی خاطر نشان کرد: تعداد فوت شدگان‌ناشی از بیماری کرونا نسبت به ماه گذشته حدود ۲ تا ۳ نفر کاهش داشته است.

مرادی بیان داشت: در هفته گذشته ۳ آزمون برگزار شد که توانستیم به خوبی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و با توزیع پک های بهداشتی بین داوطلبین و همچنین فاصله گذاری اجتماعی این آزمونها را به خوبی برگزار کنیم.

این مسئول ادامه داد: هفته آینده نیز آزمون کنکور و همچنین آزمون کارشناسی ارشد در رشته پزشکی با ظرفیت ۳ هزار نفر را در پیش داریم که برنامه ریزی منسجم برای برگزاری این آزمونها با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار است.

وی همچنین به برگزاری مراسمات جشن در روز عید غدیر اشاره ای داشت و گفت: متاسفانه علی رغم اینکه برگزاری جشن و توزیع غذای گرم در چنین مراسماتی ممنوع اعلام شد اما روز گذشته شاهد این حرکت بودیم که جا دارد به مردم عزیز هشدار بدهیم که به طور جدی از برگزاری چنین مراسماتی پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری محرم نیز گفت: سعی شود مراسمات عزاداری امسال متفاوت از سایر سالها باشد و بیشتر در فضای مجازی انجام شود.

مرادی خاطرنشان‌کرد: اگر مراسمات در اماکن مذهبی و هیات ها برگزار شود بحث نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار مشکل خواهد شد لذا باید تلاش شود از اجتماعات پرهیز کنند.

وی حفظ سلامت مردم را اولویت اصلی دانست و افزود: تداوم مسیر مهار کرونا بر اساس فرهنگ مطلوب رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

/شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :