به گزارش کلهرنیوز، حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: درباره اینکه آیا افزایش شمار مبتلایان به کرونا به دلیل بازگشایی مدارس بوده است یا خیر باید کار کارشناسی انجام شود.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از معلمین و دانش‌آموزان دچار بیماری شدند و آمار مبتلایان به کرونا افزایش یافته است اما باید به طور دقیق بررسی و علت پیدا شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به طور دائم در حال بررسی این موضوع است با این حال باید بررسی‌های دقیق تر از سوی وزارت بهداشت و درمان بر اساس آمار و شاخص‌ها انجام ‌گیرد.

شهریاری با بیان اینکه این آمارها از طریق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قابل احصا است، عنوان کرد: در چند بخش بیمارستان اطفال تهران نظیر بیمارستان حضرت علی اصغر تعدادی از کودکان به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند.

 وی افزود: در ابتدا گفته شد باید دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر شوند اما پس از اینکه به آنها گفتیم این موضوع خطرناک خواهد بود حضور دانش‌آموزان را داوطلبانه اعلام کردند.

شهریاری گفت: در حال حاضر در بسیاری از مناطق کشور عملاً مشکلاتی وجود دارد و به دلیل نبود امکاناتی از جمله موبایل و تلویزیون در برخی از مناطق محروم نمی توانند از سیستم‌های الکترونیک و برنامه شاد استفاده کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت غیر قابل قبولی وجود دارد که نمی دانند چه کار کنند زیرا نه می توانند مدارس را به طور کامل تعطیل کنند و نه به طور کامل راه اندازی کنند.

شهریاری بیان کرد: شرایط کشور متفاوت است و باید برای هر منطقه یک نسخه خاص پیچیده شود بنابراین تصمیم گیری بسیار سخت است.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :