به گزارش کلهرنیوز به نقل از سرویس اقتصادی شبکه اطلاع رسانی مرصاد، تامین کالاهای مورد نیاز مردم یکی از مهم ترین اقداماتی است که دستگاه های متولی بایستی به آن توجه داشته باشند. در کنار تامین کالا، مدیریت قیمت کالاها یکی دیگر از اقدامات مهمی است که بایستی به آن توجه شود.

در روزهای گذشته نابسامانی هایی در حوزه قیمت گوشت مرغ در بازار به وجود آمده بود که مرصاد در گزارشی به آن پرداخت. در این میان‌ اما به تازگی گویا مشکل جدیدی در برخی از کالاهای خوراکی مورد نیاز خانواده ها به وجود آمده است که این موضوع نیز قابل توجه است.

برخی از خریداران شکر و روغن در گفتگوهایی که با خبرنگار مرصاد داشتند، به این موضوع تاکید کردند که این کالاها در بازار به سختی پیدا می شود.

از نظر تولید این کالاها نگرانی وجود ندارد

احسان باقرخانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در روزهای اخیر نا به سامانیهایی در حوزه شکر و روغن پیش آمد که دلیل فقدان این کالاها نیست بلکه این موضوع مقطعی و گذرا بوده و مردم نباید نگران باشند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: انبار‌های غله از شکر مملو است و حداقل در کارخانه نازگل مواد اولیه تولید روغن تامین شده است بنابراین از نظر تولید این کالاها نگرانی وجود ندارد.

باقرخانی گفت: در روزهای اخیر مسائلی مزید بر علت شده و نا بسامانی هایی در بازار ایجاد کرده، با این حال مردم دغدغه شکر و روغن را نداشته باشند.

ظرف یک هفته آینده تأمین کالاها انجام‌ خواهد شد

وی با اشاره به اینکه ظرف یک هفته آینده تأمین این کالاها انجام خواهد شد، عنوان کرد: با مسئولان کارخانه نازگل جلساتی برگزار شد و قرار است یک هزار و ۲۰۰ تن روغن به صورت فوری وارد بازار شود و بازار از روغن اشباع خواهد شد.

باقرخانی تصریح کرد: نرخ شکر با قیمت ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان آزاد شده البته قیمت مصرف خانوار ۸ هزار و ۸۰۰ تومان است در مجموع مشکلی از نظر تامین نداریم.

وی افزود: با افراد سودجو که در رابطه با کالاهای اساسی دنبال احتکار هستند، به طور قاطع برخورد خواهد شد.

باقرخانی گفت: علاوه بر تشکیل پرونده تخلف و ارجاع به تعزیرات حکومتی، از طریق دادستانی با افرادی که بخواهند با معیشت مردم بازی کنند برخوردی جدی خواهیم داشت.

نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده روغن و شکر

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: طی این هفته‌ بازرسی هایی از واحدهای صنفی خواروبار فروشی در کرمانشاه به عمل آمد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده روغن و شکر خبر داد و افزود: نظارت و بازرسی از واحدهای مذکور همچنان ادامه دارد.

شاهی گفت: در این هفته ۲۴ بازرسی از واحدهای صنفی خواروبار فروشی انجام و پرونده‌های تخلف نیز تشکیل شد.

وی عنوان کرد: با توجه به قرارگیری در آستانه نوروز شدت برخورد با افراد سودجو بیشتر خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :