به گزارش کلهرنیوز، بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: روز گذشته پس از دو سال و چند ماه بالاخره تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان کرمانشاه دو رقمی شد ‌و به ۹۹ نفررسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اکنون نیز وضعیت استان کرمانشاه از نظر شیوع کرونا آرام است و جز شهرستانهای هرسین و کنگاور که زرد هستند، مابقی شهرستان ها در موقعیت آبی از نظر شیوع کرونا به سر می برند.

وی تصریح کرد: به دنبال وضعیت فعلی استان کرمانشاه تا اطلاع ثانوی در بیمارستان فارابی دیگر بیمار کرونایی پذیرش نمی شود و تنها بیمارستان گلستان آماده خدمات رسانی به بیماران کرونایی نیازمند بستری است.

روشنی عنوان کرد: از سوی دیگر استقبال مردم از تزریق دوزهای دوم و سوم واکسن کرونا در استان کرمانشاه خوب بوده و پیش بینی می شود با توجه به آگاه شدن مردم نسبت به خطرات این بیماری، با انجام مجموعه ای از اقدامات و رعایت پروتکل های بهداشتی به پیک ششم وارد نشویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون شرایط استان کرمانشاه از نظر شیوع کرونا آرام است و امیدواریم به همین روال باقی بماند.

روشنی با تاکید بر استمرار آمادگی کادر درمان در بیمارستان‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنان یک هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی به منظور بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته ایم.

وی افزود: کیت تشخیص سویه امیکرون هم در استان کرمانشاه دریافت شده و این سویه با انجام تست پی سی آر قابل تشخیص است.

روشنی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد پایین موارد ابتلا به سویه امیکرون، مشکلی از نظر کمبود کیت های تشخیصی این سویه وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :