به گزارش کلهرنیوز، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه باید از واردات موارد خوراکی مانند گندم، روغن و سایر جلوگیری شود اظهار داشت: خام‌فروشی نفت، گاز، زعفران، قیر و سایر محصولات اولیه باید ممنوع شود و از وابستگی به درآمدهای نفتی باید پرهیز کنیم و ارزهای آزاد شده نباید صرف واردات بی‌رویه شود.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه کشورهای مستکبر هیچ گاه کلمه‌ای به نفع ملت ایران به کار نبردند و از روز نخست انقلاب تاکنون آمریکا همواره ایران را تحریم کرده است بیان کرد: امام خامنه‌ای به مسئولان بخش کشاورزی تأکید کرده‌اند که امنیت غذایی مردم باید حفظ شود و وابستگی‌ها در بخش کشاورزی باید حذف شود.

وی با بیان اینکه ما امروز در خاورمیانه از قدرت‌های برتر در منطقه  هستیم گفت: آمریکا با وجود تهدید به موشکباران ۵۲ منطقه هیچ غلطی نتوانست بکند زیرا ملت مسلمان ایران با اسلام پایبند باقی ماندند و ارتش مکتبی ما از همان ابتدا با ملت همراه بودند و شهدایی مانند قرنی‌ها، صیاد شیرازی و فکوری همه از افراد ارتشی و نخبه بودند و این ارتش همواره مورد تأیید مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) بوده است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امام خمینی(ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌دانست زیرا حقیقت انقلاب اسلامی را لمس کرده بود گفت: باطن و جوهره ماه مبارک رمضان این است که طهارت باطن پیدا کنیم و اگر خدا را همواره در خدمت و محضر خدا ببینیم به حقیقت خود هم پی خواهیم برد.

علما با اشاره به اینکه جوهره و حقیقت انسان ایمان و قرآن همه خطاب‌هایش به حقیقت انسان است افزود: با روزه‌داری به حقیقت باطن خود پی می‌بریم.

وی با بیان اینکه علم الهی بود که حضرت خدیجه سلام الله علیها را ام المؤمنین کرد و این بانوی گرامی عقل خود را به کار گرفت و در تاریخ ماندگار شد افزود: ایشان تمام اموالش را که بزرگترین تاجر زمان خود بود در اختیار اسلام و پیامبر اکرم صلی‌الله‌ علیه‌ و آله و سلم گذاشت و پیامبر اسلام نیز این اموال را خرج اسلام کرد و با این اموال اسلام را تبلیغ و ترویج کرد.

علما با اشاره به اینکه حضرت خدیجه سلام الله علیها مادر حضرت زهرا سلام الله علیها،  مادر ایثار، اخلاق و اسلام بود عنوان کرد: در این شرایط بدحجابی کنونی بانوان باید حضرت زهرا و خدیجه سلام الله علیها را الگوی رفتار و عمل خودشان قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه با وجود مشکلات معیشتی اما باید به سلامت مقام معظم رهبری و ولایت و انقلاب توجه داشته باشیم افزود: باید به همه امور خود در عرصه تجارت، کسب و کار و امور اداری جهت‌دهی تقوا دهیم و امیرالمومنین علی علیه‌السلام به عنوان معلم بشریت افتخار خود را بندگی خدا می‌دانست و همواره جهت همه امور ایشان الهی بود و باید در تمام امور به ایشان اقتدا کنیم.

وی با بیان اینکه شهید سردار حجازی همه عمرش در مسیر خدمت به انقلاب گذشت و همواره با شهید قاسم سلیمانی همراه بود و امثال این سردار اسلام بود که قدرت به ایران دادند که دشمنان توان کج نگاه کردن به ایران را ندارند زیرا قدرتمند هستیم افزود: امام خامنه‌ای در فرمایشات اخیر خود به همه مسئولان دولتی تأکید کردند که کشور به طور مطلق نباید معطل مذاکره و برجام بماند و باید کار خود را انجام بدهد.

/تسنیم کرمانشاه

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :