به گزارش کلهرنیوز، روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا که با حضور مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های بسیاری که صورت گرفت، امسال مرز بین المللی خسروی برای عبور زوار حسینی باز شد.

وی میزبانی شایسته از زوار حسینی را  از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان و مردم کرمانشاه دانست و گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یک دستگاه محوری در خدمات رسانی به زوار اربعین از آمادگی مناسبی در زمینه ارائه خدمات پزشکی و درمانی برخوردار است.

امیری مقدم افزود: مجموعه علوم پزشکی باید آموزش‌های بهداشتی لازم را طی این ایام به موکب‌ها ارائه دهد و همچنین فوریت‌های پزشکی و امداد پزشکی را در طول مسیر ورودی استان تا مرز خسروی برقرار کند.

وی همچنین تاکید کرد: به منظور ارائه خدمات مناسب درمانی و پزشکی به زوار حسینی باید امکانات و تجهیزات بیمارستان‌های مستقر در ورودی استان تا مرز خسروی باید تقویت شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش در زمینه عادی انگاری کرونا در جامعه هشدار داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید با اطلاع رسانی مناسب از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف نسبت به خطرات جدی عادی انگاری کرونا و ضرورت تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هشدار‌های لازم را ارائه دهد.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب توسط دانشگاه علوم پزشکی از طریق شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما و رسانه‌ها برای آموزش مردم و ارائه هشدار‌های لازم تاکید کرد.

امیری مقدم همچنین تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید همزمان با تغییر رنگ بندی کرونایی هر شهرستان، هشدار‌های لازم را به فرماندار و شبکه بهداشت شهرستان بدهد و با توجه شرایط و عوامل موثر در هر شهرستان، برای کاهش بیماری تلاش کند.

منبع و به نقل از: تابناک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :