به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در فرهنگ کردی اسفند ماه نویدبخش آمدن بهار است روزهایی که امکان پیش‌بینی دقایق دیگر به راحتی مقدور نیست و ممکن است در یک روز آفتابی بارانی سیل‌آسا ببارد در کرمانشاه نیز همین حال و هوا حاکم است و طی روز گذشته محسوس‌تر از قبل شده است.

پیش‌بینی‌های هواشناسی طی روزهای گذشته از وزش بادهای شدید و بارش حکایت دارد که در روز قبل در استان کرمانشاه شاهد شدت گرفتن وزش باد بودیم، بارش‌های باران هم اگرچه از شب گذشته آغاز شده اما در اوایل صبح امروز شدت بیشتری گرفت تا جایی که در برخی محلات کرمانشاه شاهد جاری شدن رواناب بودیم.

استمرار ناپایداری جوی کرمانشاه تا روز جمعه

نرگس حق‌پرست در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی حاکم برمنطقه، تا ظهر جمعه جو استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد .

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه افزود: کاهش تدریجی دمای هوای رزوانه به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعد و برق در استان کرمانشاه خواهد شد و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شمالی و نواحی شرقی نمود بیشتری دارد.

حق‌پرست خاطرنشان کرد: علاوه بر آب‍‌‌گرفتگی معابر عمومی و رواناب ممکن است در برخی نقاط شاهد رگبار تگرگ باشیم.

وی افزود: با خروج این سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده افزایش نسبی دمای هوای روزانه و کاهش نسبی دمای هوای شبانه محتمل است و ممکن است به تشکیل مه صبحگاهی در مناطق سردسیر مرطوب منجر شود.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میانگین بارش در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۹ درصد کاهش و در مقایسه با دوره بلندمدت از کاهش ۳۲ درصدی حکایت دارد.

حق‌پرست تصریح کرد: طی روز گذشته بیشترین وزش باد با عدد ۲۰۰درجه و ۱۶ متر بر ثانیه در شهرستان سنقرگزارش شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر کرمانشاه بین ۱۲ و ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

حق‌پرست گفت: همچنین در شبانه‌روز اخیر خسروی با ۳۱ درجه سانتیگراد و سنقر با هفت درجه  سانتیگراد گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان کرمانشاه بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، امیدواریم که همچنان شاهد استمرار حال و هوای بهاری در کرمانشاه باشیم و بهار امسال با بارش‌های خوب خود نویدبخش تابستانی با ذخایر آب مطلوب باشد.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :